رئیس کل دادگستری استان مازندران: ایجاد اشتغال زندانیان از محوری‌ترین برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری است

14:34 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۱۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، ایجاد زمینه اشتغال زندانیان است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اکبری درجلسه کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد: اشتغال مفید زندانیان، درصد بازگشت آنان به زندان و امکان تکرار جرم را كاهش می‌دهد؛ براین اساس تلاش می‌كنیم با توسعه اقدامات حمایتی بسترهای لازم را برای اشتغال زندانیان فراهم كنیم.

وی افزود: هر شغلی برای زندانیان ایجاد شود کمک شایانی به حفظ نهاد خانواده آنان، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت زندانیان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری دربخش دیگری ازسخنان خود تقویت نظارت بر عملکرد قضات نسبت به زندانیان را مورد توجه قرارداد و گفت: در بازدیدهایی که توسط دادستان‌ها ومسئولان قضایی صورت می‌گیرد نسبت به مقوله پذیرش وثیقه یا کفالت توجه لازم صورت گیرد و نکات قوت و ضعف شناسایی و نسبت به رفع نقاط ضعف برنامه ریزی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به استقرار کامل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و در راستای ایجاد دسترسی‌های آسان و بهره مندی از ابزار و فناوری‌های نوین و تکریم مددجویان در زندان‌ها، موانع استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها برطرف و در راه اندازی این دفاتر تسریع شود.

وی همچنین با تاکید برنقش مددکاران در راهنمایی و رفع مشکلات زندانیان اظهار کرد: باتوجه به نقش مددکاران در جهت فراهم کردن زمینه هدایت معنوی و مادی مددجو و شناخت توانایی‌ها و مشکلات مددجو، شناسایی استعدادها و چاره‎جویی نارسایی‌ها و مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی مددجو، مددکاران باید در دسترس‌ترین افراد برای زندانیان باشند تا رسیدگی به وضعیت پرونده آنها درمسیر بهتری قرار گیرد.

دومین جلسه ماهانه کاهش جمعیت کیفری به ریاست رئیس کل دادگستری مازندران و ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسا و دادستان‌های حوزه قضایی کلاردشت و نور برگزار شد.

در ابتدای جلسه استادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، شیرسوار معاون فناوری، اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان، غفاری سرپرست محاکم تجدیدنظر وکیفری یک استان و باقری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب ساری گزارشی ازعملکرد دوماهه مبتنی بر مصوبات جلسات قبلی را ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *