افزایش خشونت و تیراندازی‌های مرگبار پلیس استرالیا

11:15 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۲۹۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‌های پلیس استرالیا در سال‌های گذشته رکورد شکسته و این امر نگرانی‌های بسیاری را به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان – داده‌های منتشر شده توسط موسسه جرم شناسی استرالیا (AIC) نشان می‌دهد تیراندازی‌های مرگبار پلیس در استرالیا به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش «کانورسیشن»، آیا با حرکتی که در جهت تسلیح سازی پلیس استرالیا با دسترسی گسترده به سلاح‌هایی مانند تفنگ‌های نظامی و مهمات و تجهیزات کنترل انجام می‌شود، آیا حرکت از تمرکز خدمات اجتماعی به یک مدل پلیسی مبتنی بر نیروی بیشتر در حال روی دادن است؟

گزارش مرگ و میر در بازداشت پلیس استرالیا طی سال 2020-2019 نشان داد که 24 مورد مرگ در بازداشت پلیس یا عملیات مربوط به بازداشت وجود داشته است.

 از این تعداد، 16 مورد به تیراندازی پلیس نسبت داده شده است و بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از تیراندازی از زمان شروع ثبت رکورد در سال 90-1989 است.

در این مدت، پلیس استرالیا حدود 164 نفر را به ضرب گلوله کشته است؛ آخرین گزارش AIC نشان می‌دهد که تیراندازی‌های مرگبار پلیس استرالیا بین سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰ افزایش ۷۸ درصدی داشته است.

«نیو ساوت ولز» و «کوئینزلند» هر کدام با پنج تیراندازی پلیس بیشترین تیراندازی را داشتند و پس از آن «ویکتوریا» و «استرالیای غربی» هر کدام با دو تیراندازی قرار داشتند.

دو نفر از کسانی که به ضرب گلوله کشته شدند بومی، 11 نفر غیربومی بودند و در سه مورد وضعیت بومی اعلام نشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *