جمعه به احتمال ۹۰ درصد عید سعید فطر خواهد بود + فیلم

13:50 - 23 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۷۰۲۰
خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: حدود ۱۲۰ گروه در کل کشور مستقر هستند به خصوص در مناطقی که احتمال رویت حلول ماه بیشتر وجود دارد. ان‌شاءالله در اولین فرصتی که نتیجه حاصل شود گزارشات به مقام معظم رهبری اعلام می‌شود، اما پیش‌بینی بر این است که به احتمال ۹۰ روز جمعه عید فطر است.

نشست خبری ستاد استهلال دفتر رهبرمعظم انقلاب امروز صبح مورخ 23 خرداد ماه 1397 با حضور نمایندگان این دفتر و در حضور اهالی رسانه و خبرنگاران برگزار شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی رئیس ستاد استهلال با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان بر این است که رویت ماه در بخش‌هایی از آسمان کشور در روز پنج‌شنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان انجام می‌شود بیان کرد: رویت این ماه به آسانی رویت شروع ماه مبارک رمضان نیست.

وی افزود: حدود ۱۲۰ گروه در کل کشور مستقر هستند به خصوص در مناطقی که احتمال رویت حلول ماه بیشتر وجود دارد. ان‌شاءالله در اولین فرصتی که نتیجه حاصل شود گزارشات بهرهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود و اگر برای معظم‌له اطمینان بخش بود از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود و اگر نتایج اطمینان آور نبود باز هم اعلام می‌کنیم. اما پیش‌بینی بر این است که به احتمال ۹۰ روز جمعه عید فطر است.

رئیس ستاد استهلال خاطرنشان کرد: رؤیت هلال ماه در غروب صورت می‌گیرد، رصدگران گاهی به مناطق کوهستانی و دوردست می‌روند که امکان ارتباط در آن نقاط وجود ندارد و باید خود را به نقطه بهتری برسانند که زمان زیادی می‌برد.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1662518_425.mp4']

 

فردا عصر احتمالا هلال ماه قابل رویت خواهد بود + فیلم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *