تحلیل زبان بدن ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار سنگاپور

17:32 - 22 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۶۷۵۵
خبرگزاری رویترز در گزارشی به تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار امروز پرداخته و می‌نویسد در نخستین لحظات این دیدار هر دو طرف به دنبال ایجاد حس تسلط بودند، اما حالاتی از اضطراب را نیز در لحظات نخست این دیدار از خود نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رویترز در گزارشی به تحلیل زبان بدن دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار امروز پرداخته و می‌نویسد در نخستین لحظات این دیدار هر دو طرف به دنبال ایجاد حس تسلط بودند اما حالاتی از اضطراب را نیز در لحظات نخست این دیدار از خود نشان دادند.

متخصصان زبان بدن می‌گویند که در 13 ثانیه یا زمانی نظیر این رئیس جمهور آمریکا که برای نخستین بار با کیم جونگ اون دست داد، طبق معمول با اول دراز کردن دست خود و همچنین لمس شانه کیم جونگ اون حس تسلط و کنترل را نشان داد.

رویترز نوشت: کیم جونگ اون که نمی‌خواست از ترامپ بازماند دست وی را محکم فشار داد و تا زمان چرخش به سمت دوربین رسانه ها، مستقیما در چشمان او نگاه کرد.

«الن پیز»، متخصص استرالیایی زبان بدن و نویسنده چندین کتاب در این زمینه مانند «راهنمای معین برای زبان بدن» می‌گوید: این یک دست دادن بی غرض نبود.

تحلیل زبان بدن ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار سنگاپور

پیز در گفتگوی تلفنی از ملبورن به رویترز گفت: این دست دادن با تکان دادن بالا و پایین و همراه با نوعی نزاع بود که در آن هر کدام از طرفین همدیگر را به طرف خود می کشند و با این کار مانع از نشان دادن غلبه در دست دادن و نمایش قدرت از سوی طرف مقابل می‌شوند.

پیش از این نشست ترامپ گفته بود که در صورت جدی بودن تصمیم کیم مبنی بر ایجاد صلح، وی می تواند در دقایق اولیه این جدیت را تشخیص دهد.

نمایش قدرت برای ترامپ به عنوان مدیر جهانی، تاجر و شخصیت تلویزیونی شناخته شده در به کارگیری کارآمد زبان بدن است کاری آسان است، وی همچنین از لحاظ قامت نیز نسبت به کیم برتری دارد.

ترامپ و کیم برای یک ملاقات تاریخی و به منظور یافتن راهی برای خاتمه به فعالیت های هسته ای شبه جزیره کره گرد آمده بودند در صورت موفقیت شان این امر می تواند تغییری ماندگار را در شمال شرق آسیا ایجاد کند.

تحلیل زبان بدن ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار سنگاپور

زمانی که هر دو طرف به سمت کتابخانه رفتند، مکانی که در آن اولین ملاقات رو در روی خود را داشتند، ترامپ به دنبال رفع هر گونه تنش در جو بود و این کار را به مدد صحبت با کیم و اجازه این که وی کمی جلوتر از خودش راه برود ایجاد کرد.

هرچند ترامپ کنترل مذاکره را با زدن ضربه روی شانه کیم به دست گرفته بود و از دستش برای راهنمایی فردی که تقریبا نصف سن او را داشت به سمت مکان مذاکره کمک گرفت اما کیم جونگ اون نیز متقابلا با قرار دادن دست بر روی بدن ترامپ کنترل خود را اعمال کرد.

 


 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *