رشادت و استواری سبزواری از وی شاعری انقلابی ساخت/نسل جوان باید ادامه دهنده راه شاعر انقلاب باشد

10:00 - 22 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۶۵۱۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب "هزار مرتبه خورشید" گفت: بسیاری از افراد در رابطه با اشعار حمید سبزواری به این نکته اشاره می کردند که قبل از دوران انقلاب خیلی ها حتی از شنیدن اشعار زنده یاد سبزواری نیز هراس داشتند.

مصطفی محدثی خراسانی درگفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری گفت: مرحوم حمید سبزواری از درجه بسیار والایی در ادبیات ایران قرار داشت و من توفیق این را داشتم که در سالهای پیش از انقلاب و همچنین درسالهای اولیه انقلاب با زنده یاد سبزواری آشنا شوم.

شعر سبزواری پیش از انقلاب اسلامی لرزه به اندام دشمنان می‌انداخت/نسل جوان باید ادامه دهنده راه شاعر انقلاب باشد

وی با اشاره به فعالیت پررنگ حمید سبزواری در شعر خراسان ادامه داد: به یاد دارم زمانی که در مشهد نوجوان بودم از بزرگان خراسان می شنیدم که در وصف استاد سبزواری مطالب ارزشمندی را بیان می کردند و وی در انجمن های ادبی مشهد به خصوص انجمن فرخ حضور چشمگیری داشتند.

این نویسنده با تاکید بر قلم صریح سبزواری تصریح کرد: بسیاری از افراد در رابطه با اشعار استاد سبزواری به این نکته اشاره می کردند که قبل از دوران انقلاب خیلی ها حتی از شنیدن اشعار زنده یاد سبزواری نیز هراس داشتند.

شعر سبزواری پیش از انقلاب اسلامی لرزه به اندام دشمنان می‌انداخت/نسل جوان باید ادامه دهنده راه شاعر انقلاب باشد

نویسنده کتاب "هزار مرتبه خورشید" با اشاره به همراهی چندین ساله با سبزواری اضافه کرد: خوشبختانه در بسیاری از سفرها توفیق همراهی با استاد حمید سبزواری داشتم و در همین همراهی ها بود که متوجه شدم وی فردی بسیار خودساخته و رنج کشیده برای اهداف و آرمانهای خود بود و همین عنصر درد کشیدن و سختی دیدن شعر وی را از سایر اشعار جدا می کرد.

خراسانی با اشاره بر حفظ ارزش های شعر سبزواری خاطرنشان کرد: شعر سبزواری شعر انقلاب، استواری و رشادت است و به نظر من نسل جوان و امروز انقلاب باید این جایگاه را از یاد نبرده و ادامه دهنده آن باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *