توکلی: لغو بازی‌های پاراآسیایی اتفاق خوبی نبود/ شرایط یوسفی ایده‌آل نبود، اما نتیجه‌ای عالی کسب کرد

8:45 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۴۲۵
سرمربی پاراوزنه‌برداری ایران گفت: لغو بازی‌های پاراآسیایی به ضرر یک سری از ورزشکاران آماده شد

حسین توکلی در گفت‌وگو با میزان، درباره لغو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: بیشتر ورزشکاران برای این مسابقات برنامه‌ریزی کرده بودند که با این اتفاق برنامه‌ آن‌ها عقب می‌افتد. یک سری هم در فرم خوبی بودند که اکنون باید پیک آمادگی خودشان را تغییر دهند و این جابه‌جایی پیک خودش یک دردسر است. موضوع مهم‌تر اینکه یک سال به سن ورزشکاران افزوده می‌شود و این موضوعی نگران‌کننده‌تر است.

وی ادامه داد: لغو بازی‌های پاراآسیایی اتفاق خوبی نیست. هر چند چاره‌ای نیست، برای همه رخ داده است و باید با آن کنار آمد. یک عده‌ای از این مساله متضرر خواهند شد زیرا در دوران پایانی ورزش حرفه‌ای خود قرار دارند.

*امیدوارم رستمی تصمیمی بگیرد که به نفعش باشد

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره خداحافظی روح‌الله رستمی از ورزش حرفه‌ای دارد، گفت: تصمیم نهایی با خود این ورزشکار است که باید به این تصمیم احترام گذاشت. امیدوارم هر تصمیمی که می‌گیرد به نفع خودش باشد. البته ورزشکاری که مشکلاتش حل شدنی نباشد بازگشتش به بدنه تیم سخت است، اما امیدواریم به تیم ملی برگردد.

دارنده مدال طلای المپیک سیدنی درباره عملکرد علیرضا یوسفی در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان، بیان کرد: یوسفی تنها 19سال دارد. فکر می‌کنم شرایطش برای این مسابقات خیلی خوب نبود، اما نتیجه‌ای عالی به دست آورد. کمر درد او را اذیت می‌کند و باید حتمأ شرایط خودش را حرفه‌ای‌تر کند تا برای همیشه از شر این مصدومیت رهایی پیدا کند. وی آینده خوبی خواهد داشت به شرطی اینکه مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری فضای حرفه‌ای‌تری برای او ایجاد کنند.

*ظرفیت واقعی وزنه‌برداری ما این آمار و ارقام نیست

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه شرایط باید به گونه‌ای پیش می‌رفت تا نفرات بیشتری به مسابقات قهرمانی جوانان جهان بروند، عنوان کرد: ظرفیت واقعی ما این آمار و ارقام نیست و خیلی بیشتر از این موارد است. باید در هر دو بخش بانوان و مردان با نفرات بیشتری در مسابقات شرکت کنیم، زیرا آن‌ها آینده وزنه‌برداری هستند و نباید به سمت نابودی کشیده شوند.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی یک وزنه‌بردار در رده سنی جوانان مدال می‌گیرد بنا نیست در بزرگسالان هم مدال‌آوری کند یا برعکس آن کسی که در جوانان نتیجه نمی‌گیرد در بزرگسالان نتیجه نگیرد و باید تمام سلسله مراتب حفظ شود. ملاک و برنامه مسئولان فدراسیون در رده سنی جوانان و نوجوانان نباید روی کسب مدال باشد. معتقدم روی جوانان باید سرمایه‌گذاری شود تا خیلی خوب تجربه‌اندوزی کنند تا برای بزرگسالان به یک ورزشکار پخته تبدیل شوند. تا آنجایی که می‌شود باید استعدادها را در مسابقات شرکت بدهیم تا در بزرگسالان بهره‌وری لازم را برای تیم ملی داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *