53 رشته حرفه آموزی برای آموزش زندانیان استان فارس تعیین شد

16:16 - 20 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۰۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان های فارس گفت: 53 رشته حرفه آموزی در سطح زندان‌های استان برای آموزش زندانیان درنظر گرفته شده و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که آموزش‌ها هدفمند و براساس نیاز بازار باشند.

خبرگزاری میزان- اسحاق ابراهیمی در دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس اظهار کرد: جامعه هدف ما، شهری در قلب مرکز استان و شهرستان‌ها قرار دارند و بالغ بر 60 درصد این افراد به خاطر مشکلات اقتصادی و فقر گرفتار جرم شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های فارس بیان کرد: این افراد نیازمند حمایت در زندان ها به کمک همه ما نیاز دارند. اگر بخواهیم اصولی برنامه ریزی کنیم می توان اولویت های ستاد را براساس ضرورت ها به سمت زندان ها نیز هدایت کرد.

وی اضافه کرد: بحث حرفه آموزی در زندان‌ها یکی از ضرورت‌هایی است که مورد توجه مسئولان سازمانی است و به دلیل اهمیت موضوع، 53 رشته حرفه آموزی در سطح زندان‌های استان برای آموزش زندانیان درنظر گرفته شده و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آموزش ها هدفمند و براساس نیاز بازار باشند.

ابراهیمی گفت: هدف و اولویت اصلی، پس از کسب مهارت آموزی، توانمندسازی افراد و هدایت آنان به سمت بازار کار و تولید است اگر بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم کنیم معیشت خانواده ها تامین و امنیت بیشتر در جامعه حاکم و گرایش به جرم کمتر می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خانواده زندانیان در شرایط اقتصادی کنونی بسیار مستاصل هستند انتظار داریم که در زمینه تامین بسته‌های معیشتی و کمک‌های مالی ستاد اجرایی بیش از پیش همکاری لازم رو با ما داشته باشد که بتوانیم این خانواده ها رو به لحاظ معیشتی تامین کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس در دیدار با مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در زمینه کمک‌های معیشتی و اشتغال محور می‌توانیم بخشی از کمک ها را به سمت مجموعه زندان‌ها هدایت کنیم و در حد بضاعت منابع خوبی به سمت زندان سوق دهیم.

پور نورعلی افزود: در مرحله اول همکاری با مجموعه زندان‌های استان در سال جاری تعداد 720 بسته به ارزش 450 میلیون تومان برای خانواده‌های زندانیان نیازمند زیرپوشش انجمن های حمایت پیش بینی شده است که همزمان با 5 خرداد روز ملی نسیم مهر بین این خانواده ها توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ 274 میلیون و 900 هزار تومان نیز برای آزادی 16 زندانی در استان درنظر گرفته شده است.

پورنورعلی یادآور شد: استفاده از ظرفیت گروه های جهادی دندانپزشکان برای کمک به زندانیان نیازمند در دستور کار قرار می‌گیرد و خانواده های زندانیان که در محله های زیرپوشش ستاد قرار دارند زیر چترحمایتی قرار می گیرند.

در این جلسه محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز، فاطمه مسعودی مددکار انجمن، رنجبر معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان فارس حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان استان فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *