شرایط بد پناهندگان در آمریکا/نیروهای مرزی آمریکا رفتار غیرانسانی با پناهجویان دارند

6:55 - 20 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۷۳۷
پایگاه سی‎بی‎اس در گزارشی ضمن بررسی شرایط دشواری که آمریکا برای پناهندگی در نظر گرفته می‎نویسد که دولت ترامپ شرایط غیرانسانی برای پناهجویان اعمال می‎کند.

روند کاری پناهندگی در آمریکا چگونه است و مستلزم چه تغییراتی است؟به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه سی بی اس در گزارشی نوشته است که اخیرا موجی از خبرها مبنی بر  بررسی مرزهای جنوبی آمریکا و سیاست‎های ترامپ در مورد منع ورود پناهندگان به آمریکا نظرها را به خود جلب کرده است.

سی بی اس می‎گوید که سالانه هزاران نفر از مهاجرین به منظور پناهندگی اقدام می کنند که با توجه به قوانین محلی و بین المللی از حقوق مسلم هر فرد است. نظر به این که هر انسانی حق اخذ پناهندگی را دارد این وظیفه دولت امریکاست تا طبق قوانین خود به آن ها اجازه ورود دهد و طبق قوانین اولیه شهروندی از آن ها حمایت کند.

این پایگاه می‎افزاید: با این تفاسیر آیا اخذ پناهندگی در آمریکا کاری ممکن است؟ چه مراحلی در حین تقاضای پناهندگی رخ خواهد داد؟ دشواری هایی که یک پناهنده در پیش دارد با رسیدن به مرز خاتمه نمی یابد. این تنها آغاز یک روند طولانی و دشوار است.

سی بی اس در بخش دیگری می‎افزاید: این پناهندگان با تعداد زیادی از مسئولان مرزی مورد مصاحبه قرار گرفته و اغلب ترسانده و سردرگم می‎شوند و حتی شاید این نمایندگاه پاسخ‎هایشان را دستکاری کنند تا از ادامه این روند اخذ پناهنگی خودداری شود. اگر آن قدر قوی باشند تا بتوانند از پس این بازجویی ها بربیایند باید با سازمان پناهندگی مصاحبه کرده که مصاحبه ای دشوار با تاکید بر منع کلاهبرداری و تقلب دارد و اغلب به اشتباه مدعی می‎شوند که فرد نمی‎تواند پناهندگی را دریافت کند.

در بخشی از این گزارش آمده است که این روند چندین ماه طول می‎کشد و در طی این چند ماه پناهجویان حتی اگر هیچ قاونی را نقض نکرده باشند در زندان به سر می‎برند. برای مثال، این قانون حتی سبب شده پدر و مادر فرزند خود را بدون توجه به سنش رها کنند و کودک چند ماهه را در مرکز زندان که حتی شاید مایل‎ها با زندان والدین فاصله داشته باشد می‎گذارند تا زمانی که روند کاری والدینش انجام شود.

سی بی اس در همچنین می‎نویسد: اگر پناهجویان، مرحله قبل را تمام کنند و مسئول پناهندگی نظرش مثبت باشد و دریابد که آن ها حقیقتا در کشور خودشان تحت آزار و اذیت بوده اند، این پناه جویان با مراحل دادگاه مهاجرت مواجه خواهند بود.در آنجا باید از خود دفاع کنند چرا که هیج سیستم دفاع عمومی برای دفاع از تبعید مهاجران وجود ندارد. احتمال انجام این امر پایین بوده و این روند اغلب یک سال به طول می انجامد و در پایان به دلیل عدم ارائه دلایل قانونی اغلب پناهجویان شکست خورده و به سرزمینی که از آن فرار کرده اند باز می‎گردند.

این پایگاه در پایان می‎نویسد: به عنوان مثال از 30 هزار نفری که برای مهاجرت در سال 2017 اقدام کرده اند 62% با عدم موافقت مواجه شده‎اند. متاسفانه نظام ما بارها مردم را با وجود ادعای پناهندگی قانونی رد می‎کند. تعدادی از این پناهجویان در مسیر بازگشت به کشوزشان کشته می‎شوند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *