لایحه‌ای که جدی گرفته نمی‌شود؛ الحاق به «آ سه آن» در انتظار تصویب و تائید

15:58 - 19 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۷۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
چهارمین دستورکار هفتگی مجلس، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا یا همان «آ سه آن» است.
لایحه‌ای که جدی گرفته نمی‌شود؛ الحاق به «آسه آن» در انتظار گذر از مجلسبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مجلس شورای اسلامی روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه علنی دارد.

چهارمین دستورکار هفتگی مجلس، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا یا همان «آسه آن» است.

متن قاتون
ماده واحده لایحه مذکور عبارت است از به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود که پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا مورخ ۵ اسفند ۱۳۵۴ به گونه اصلاح شده توسط تشریفات (پروتکل های) مورخ ۲۴ آذر ۱۳۶۶ و یک مرداد ۱۳۸۹ به شرح پیوست مشتمل بر ۲۰ ماده ملحق شود و اسناد الحاق را نزد امین اسناد پیمان تودیع کند.

در تبصره این ماده واحده نیز آمده است در اجرای این پیمان رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
 
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در همان جلسه طبق اعلام خانه ملت در توضیح این لایحه یادآور شد: سیاست ایران توسعه مراودات اقتصادی و فرهنگی با جهانیان است لذا برای جلوگیری از وابستگی به یک حوزه اقتصادی عضویت ایران در این اتحادیه که در حوزه صلح منطقه‌ای و بین‌المللی فعال بوده سبب رشد اقتصادی کشور خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *