نمایندگان ملت درباره هدفمندی ارز ترجیحی چه گفتند؟

12:44 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۷۰۴۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز در رابطه با طرح هدفمدی ارز ترجیحی و پس از سخنرانی وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی در مورد حذف ارز آرد صنف و صنعت نظرات خود را در رابطه با این طرح مطرح کردند.

خبرگزاری میزان - در جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس اصلاح ارز ترجیحی رو موضوع مورد اجماع معرفی کرد و گفت: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده و جلسات شورای اقتصادی مقرر شد قانون مجلس به طور کامل اجرایی شود و انشالله یک آرامش معیشتی برای مردم ایجاد خواهد شد.

در ادامه جلسه علنی مجلس و پس از گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در مورد حذف ارز آرد صنف و صنعت سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در رابطه با الزامات اجرای طرح هدفمندی ارز ترجیحی گفت: دولت در کنار اینکه در ابعاد فنی، ظرافت‌ها را به کار می‌گیرد باید توجه کند که در ابعاد اجتماعی، پذیرش اجتماعی و تبیین افکار عمومی کوتاهی نکند و و سیاست جبرانی را مد نظر قرار دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه دولت باید زمانی روش های اجرایی را آغاز کند که تمام امکانات لازم را برای کنترل بازار آماده کرده باشد گفت: هر راه اجرایی را دولت در چارچوب مصوبات مجلس طی کند و به این فکر نکند که چقدر بودجه در اختیار دارد، بلکه باید به این فکر کند که خط قرمز معیشت مردم بوده و نباید اجازه دهیم آنها به سختی بیفتند، این حرف اول و آخر است.

در ادامه عزت الله اکبری تالارپشتی، درخصوص گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: مجلس و دولت خادمان و نوکران مردم هستند، بنابراین اتخاذ هر تصمیمی باید درست باشد و به درستی نیز اجرا شود تا موجب نگرانی مردم نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: 9 هزار واحد صنعتی در حوزه غذایی در کشور اکنون نگران هستند و افزایش قیمت ها موجب بی ثباتی و تعطیلی از این واحدها شده است. تصمیمات شما در میدان عمل مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم اهواز هم در واکنش به گزارش وزرای امور اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی در رابطه با گرانی نان و کالاهای اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که ارز رانتی 4200 تومانی وارد ادبیات اقتصادی دولت شد قرار بود کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ و … گران نشود اما شاهدیم که این گرانی ها اتفاق افتاد و از سوی دیگر 65 میلیارد دلار مبلغی حدود 500 هزار میلیارد تومان منابع کشور به دست مردم نرسید، ما نیز معتقد به اصلاح این موضوع هستیم.

یوسفی ادامه داد: حرف زدن با مردم در خصوص مشکلات و راه حل ها یکی از جلوه های مردمی بودن است، در بخش هایی که اشتباهی رخ می دهد از مردم عذرخواهی کنید و بگویید این اشتباه بود و عذرخواهی می کنیم.

عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر نیز خطاب به دولتمردان گفت: شرایط فعلی را باید در نظر گرفت زیرا شرایط بسیار حساس بوده و دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی برای هرگونه سوءاستفاده از تصمیمات آماده هستند، بنابراین نباید ساده اندیشی کرد و باید برنامه ریزی های دقیقی، عالمانه، عاقلانه و براساس مطالعات دقیق میدانی انجام شود .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *