آخرین تحولات میدانی نوار ساحلی غرب یمن؛ پیشروی‌های چشمگیر رزمندگان انصارالله در غرب استان الجوف با هلاکت ۱۰ فرمانده ائتلاف

23:48 - 18 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۵۵۴
براساس اطلاعات به دست آمده، آتش سنگین توپخانه و موشک‌های یمنی در مواضع مزدوران سعودی محاصره شده از جمله «شجیره، غلیفقه، مجلیس، نخلیه» فرود می‌آید و خبر‌ها حاکیست شهر‌های «الفازه و الحیس» به شدت هدف قرار می‌گیرند.
به گزارش گروه بین الملل ، آخرین تحولات میدانی از نوار ساحلی غرب یمن حاکیست، یگان توپخانه و موشکی ارتش و رزمندگان انصارالله به شدت مواضع مزدوران  تحت فرمان ئتلاف عربی را در نوار ساحلی استان الحدیده هدف قرار می‌دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، آتش سنگین توپخانه و موشک‌های یمنی در مواضع مزدوران محاصره شده از جمله «شجیره، غلیفقه، مجلیس، نخلیه» فرود می‌آید و خبر‌ها حاکیست شهر‌های «الفازه و الحیس» به شدت هدف قرار می‌گیرند.

یک منبع میدانی در نوار ساحلی الحدیده در گفت وگو با میزان به جزئیات راهبرد نیرو‌های یمنی اشاره کرد و گفت: مواضع مزدورا سعودی به خصوص در مناطق محاصره شده به حدی هدف قرار می‌گیرد تا آنان در نهایت مجبور به تخلیه مناطق اشغالی شوند.

این منبع میدانی با بیان این که شمار تلفات نیرو‌های شورشی به حدود ۵۵۰ تن رسیده، افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه از تجهیزات سنگین نیرو‌های شورشی از جمله خودروی زرهی، نفربر و تانک در نوار ساحلی استان الحدیده منهدم شده و مقادیر قابل توجه هم به غنیمت گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون شهر‌های «طائف، جاح، المدمن» به همراه منطقه راهبردی «حسینیه» در جریان عملیات یک هفته گذشته نیرو‌های یمنی در نوار ساحلی استان الحدیده بازپس گرفته شده که در مجموع مساحتی افزون بر ۲۵ کیلومتر از خط ساحلی است.

به گزارش میزان، با پیشروی‌های به دست آمده در عملیات یک هفته گذشته و شکست سنگین نیرو‌های شورشی، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات را برای بازپس گیری شهر «حیس» آغاز کرده اند.

از محور غربی استان «الجوف» در شمال یمن (هم مرز با عربستان) خبر می‌رسد، در جریان عملیات رزمندگان یمنی، مدیریت «الجوف» از اشغال نیرو‌های شورشی وابسته به رژیم آل سعود و امارات خارج شد.

براساس اعلام منابع میدانی در جریان پاکسازی مدیریت الجوف، ده‌ها تن از مزدوران و چند ملیتی مزدور کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر عملیات نیرو‌های یمنی برای آزادسازی مدیریت المتون در جریان است.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف عربی به شدت مواضع نیرو‌های یمنی را در محور مدیریت «المتون» هدف قرار می‌دهند و خبر‌ها حاکیست مناطق مسکونی هم از حملات هوایی در امان نمانده است؛ مدیریت المتون در غرب استان الجوف واقع شده است.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی در جریان عملیات در غرب استان الجوف (مدیریت‌های المتون، الجوف و الشعف) چند سرکرده میدانی مزدوران از جمله محمد الحاسر، فرمانده گردان پنجم تیپ ۱۰۱ را به همراه ۹ فرمانده دیگر میدانی به هلاکت رساندند؛ در این عملیات چند فرمانده میدانی با ملیت سعودی زخمی شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *