اعزام ۵ هزار زائر در قالب سفر‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات/ اختصاص تسهیلات ویژه به زائران کم بضاعت

6:00 - 19 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۵۴۶۲
آقایی از اعزام ۵ هزار زائر در قالب کاروان‌های سفر‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات خبر داد و گفت: خدماتی که به کاروان‌های سفر‌های ارزان قیمت ارائه می‌شود، کاملا استاندارد و دارای پوشش امنیتی، بیمه ای، درمانی و بهداشتی است و از نظر تغذیه و سایر خدمات با بقیه کاروان‌ها تفاوتی ندارد و صرفا محل اسکان این کاروان‌ها از کیفیت کمتری به نسبت سایرین برخوردار است.
سفر‌های ارزان قیمت مختص لیالی قدر نبوده است/ اعزام ۵ هزار زائر در قالب سفر‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات/ اختصاص تسهیلات ویژه به زائران کم بضاعتمرتضی آقایی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، در خصوص آخرین وضعیت سفر‌های ارزان قیمت گفت: سفر‌های ارزان قیمت عتبات عالیات مختص شب‌های قدر نبوده و اعزام این کاروان‌ها از روز پنج شنبه ۱۰ خردادماه همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مرتضی آقایی افزود: هزینه سفر‌های ارزان قیمت برای زائران حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و این طرح در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌شود و البته بیشترین ظرفیت به استان‌های کم برخوردار اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بسته سفر‌های ارزان قیمت، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وام نیز در نظر گرفته شده تا افرادی که از تمکن مالی کمتری برخوردارند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و این وام کاملا بدون بهره است و صرفا ۲ درصد کارمزد به آن اختصاص یافته که باید توسط زائران به بانک عامل پرداخت شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: اقساط این وام ۱۲ ماهه است و هدف از ارائه آن این بوده که همه کسانی که آرزوی زیارت سیدالشهدا و حرم امیرالمومنین را دارند، بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و به این موهبت دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: ثبت نام برای سفر‌های عتبات عالیات از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی که تحت پوشش سازمان حج و زیارت هستند، صورت می‌گیرد و در سیستم انواع و اقسام بسته‌های سفر تعریف شده و سفر‌های ارزان قیمت یکی از بسته‌هایی است که در آن لحاظ شده است.

آقایی با بیان اینکه بسته ابرار نیز جزو سفر‌های فوق العاده است و هزینه آن زیر یک میلیون تومان است، ابراز داشت: خدماتی که به کاروان‌های سفر‌های ارزان قیمت ارائه می‌شود کاملا استاندارد و دارای پوشش امنیتی، بیمه ای، درمانی و بهداشتی است و از نظر تغذیه و سایر خدمات با بقیه کاروان‌ها تفاوتی ندارد و صرفا محل اسکان این کاروان‌ها از کیفیت کمتری به نسبت سایرین برخوردار است.

وی افزود: حدود ۱۰ گروه قیمتی برای سفر‌های عتبات عالیات در نظر گرفته شده که تفاوت تمامی این گروه‌ها در کیفیت هتل و محل اسکان است و هر چقدر گروه قیمتی پایین‌تر باشد از کیفیت هتل کاسته می‌شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پایان اعلام کرد: باتوجه به اینکه اعزام کاروان‌های سفر‌های ارزان قیمت به عتبات عالیات از روز پنج شنبه ۱۰ خرداد ماه آغاز شده، به طور کلی تاکنون حدود ۵ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شده اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *