طرح نماد نگاه اصولی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد

15:38 - 13 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۵۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طرح نماد نگاه اصولی دارد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که ویژه قشر مهمی از جامعه است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی  در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان که با دو دستور کار اجرای طرح نماد در استان و اجرای طرح دادگاه‌های درمان مدار برگزار شد، اظهار کرد: طرح نماد نگاه اصولی دارد و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که ویژه قشر مهمی از جامعه است.

وی افزود: باید برنامه ریزی‌های اصولی و دقیق داشته باشیم برای دانش آموزان تا شخصیت آن‌ها آسیب نبیند و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند که در این راستا دانش آموزان باید آموزش غیرمستقیم ببینند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: آموزش معلمین نیز باید در برنامه باشد؛ زیرا معلم اولین کسی است که کشف می‌کند در دانش آموز مشکل وجود دارد و باید آموزش جدی در این زمینه فرا گیرند.

وی گفت: خانواده و اولیای دانش آموز نیز باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند، زیرا خانواده ارتباط تنگاتنگی با دانش آموز دارند و توجیه والدین امری بسیار مهمی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقدامات انجام شده اقدامات آسیب شناسی و مطالعاتی است و دور نمایی از مشکلات و آسیب‌ها را نشان داده است باید همزمان با مطالعات تکمیلی اقدامات لازم برای اجرا و مقابله با آسیب‌ها انجام شود.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: مثلا در مقابله با فرد معتاد طبق قانون باید عمل شود که می‌توانیم در بیشتر مواقع از مجازات جایگزین استفاده کنیم و در واقع این طرح قاضی را مجاب می‌کند از مجازات جایگزین استفاده کند تا فرد کنترل و مراقبت شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کار دستگاه قضایی تمام می‌شود و بقیه کار برمی گردد به ادارات متولی دیگر مثل شهرداری، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی که فرد بیمار را از قوه قضاییه تحویل بگیرند و مراقب‌های لازم را انجام دهند و شخصیت فرد را بازپروی و به عنوان فرد سالم به جامعه بازگردانند.

وی گفت: ادارات عضو این طرح باید وظایف و تکایف خود را به خوبی متوجه و شناسایی کنند و به دنبال اقدام قانونی برای حل مشکل بروند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *