هفته قوه قضاییه فرصتی برای اجتماعی کردن دستگاه قضایی است

11:49 - 13 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۴۴۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: با تدوین و اجرای برنامه‌های عمومی و مردمی در هفته قوه قضاییه، اجتماعی کردن قوه قضاییه مد نظر است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد، محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان یزد گفت: با تدوین و اجرای برنامه‌های عمومی و مردمی در هفته قوه قضاییه، اجتماعی کردن قوه قضاییه مد نظر است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد افزود: با تلاش و جدیت تمام درصدد افزایش آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی و قضایی مردم و ارتقاء اعتماد و امید بخشی بیش از پیش به مراجعین دستگاه قضایی هستیم و در این راستا با همکاری شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌هایی تدوین می‌شود که بزرگداشت هفته قوه قضاییه در بین آحاد جامعه برگزار گردد.

این مقام قضایی از حضور مقامات قضایی در بین مردم و اجتماعات عمومی در هفته قوه قضاییه خبر داد و بیان داشت: سخنرانی مقامات قضایی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه یکم تیر ماه و همچنین حضور در سایر اجتماعات فرهنگی و مذهبی با رویکرد پاسخ به سئولات و ابهامات قضایی و حقوقی مردم و همچنین تبیین اندیشه‌های بلند معمار دستگاه قضایی، شهید مظلوم بهشتی از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌گردد.

وی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: تشکیل میزگرد‌های تخصصی قضایی و حقوقی با حضور کارشناسان اقتصادی به منظور بررسی راهکار‌های حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از موضوعات و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی دادگستری یزد تصریح کرد: تخصیص شعب ویژه جهت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی مربوط به شرکت ها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با رعایت ضوابط و مقررات حمایتی و تسریع در رسیدگی به امور آن‌ها نیز از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه است.

وی یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه را ارتقاء اعتماد عمومی مردم به قوه قضاییه ذکر کرد و ابراز داشت: اعتماد سازی و تکریم ارباب رجوع در قالب مدیریت اطلاع رسانی و تأمین محتوای مناسب از احیاء حقوق عامه و اعتلای حقوق شهروندی از موارد مهمی است که با تشکیل کمیته‌های راهبردی درصدد تحقق آن هستیم.

عرشیان خاطرنشان کرد: برنامه‌های جامع و متنوع زیادی برای بزگداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از مقام شامخ سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم دکتر بهشتی تدارک شده است که در موقعیت‌های مناسب از طریق اصحاب رسانه، اطلاع رسانی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *