فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال مهندسی انتخابات هیئت‌های استانی نیست/ اگر هیئت‌ها را به حال خودشان رها کنیم کم‌کاری کرده‌ایم

10:57 - 09 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۳۴۶۴
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر هیئت‌ها را به حال خودشان رها کنیم کم‌کاری کرده‌ایم و ورود ما به مسائل هیئت‌ها هم بر اساس ضوابط قانونی است.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص اعتراض تعدادی از روسای سابق و فعلی هیئت‌های استانی مبنی بر این که فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال مهندسی انتخابات این هیئت‌ها است، اظهار داشت: انتخابات هیئت‌های استانی به گونه‌ای است که فدراسیون‌ها نمی‌توانند دخالتی در آن داشته باشند. چون متولی برگزار انتخابات هیئت‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها است.

وی ادامه داد: انتخابات هیئت‌ها دارای پروسه زمانی است که در این پروسه ثبت نام انجام می‌شود و انتخاب اعضای مجمع هم قانونی وجود دارد. مثلا اگر استان مربوطه دارای قهرمان المپیک است وی باید در انتخابات هیئت شرکت کند و نمی‌توان از قهرمان استانی برا حضور در این انتخابات استفاده کرد. انتخاب اعضای مجمع هم با سرپرست هیئت است که این سرپرست را اداره کل ورزش استان به فدراسیون معرفی می کند و فدراسیون وی را تایید می کند. در مجمع انتخابات هم فدراسیون تنها یک رای دارد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اعتراض‌هایی که به تعویق انتخابات برخی هیئت‌های استانی شد، تصریح کرد: هیئت‌هایی که دارای سرپرست هستند اداره کل ورزش این استان‌ها باید تاریخ برگزاری انتخابات این هیئت‌ها را به ما اعلام کنند و پس از این که این تاریخ تایید شد مجمع انتخاباتی هیئت هم برگزار خواهد شد.

بیرانوند با اشاره به این که در خانواده وزنه‌برداری، اگر 2، 3 مخالف هم حضور داشته باشند هم یک مسئله طبیعی است، تصریح کرد: این حق را باید به فدراسیون داد که در خصوص انتخاب روسای هیئت‌ها حساسیت داشته باشد. به همین دلیل به دنبال این است همه افراد توانمند در انتخابات هیئت‌ها شرکت کنند. ما نمی خواهیم انتخابات هیئت‌ها خیلی سریع برگزار شود و فردی انتخاب شود که نتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: اگر هیئت‌های استانی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند ما از آنها حمایت می‌کنیم اما گاهی اوقات نارضایتی‌هایی از آنها وجود دارد که ورزشکاران و داوران و مربیان نارضایتی خود را از عملکرد برخی هیئت‌ها به ما منتقل می‌کنند فدراسیون هم در راستای حمایت از آنها به دنبال اصلاح خواهد بود و از روسای هیئت‌ها توضیح می‌خواهد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: اگر هیئت‌ها را به حال خودشان رها کنیم کم‌کاری کرده‌ایم و ورود ما به مسائل هیئت‌ها هم بر اساس ضوابط قانونی است. همه ما اینجا هستیم که به وزنه‌برداری ایران کمک کنیم و اگر هم افرادی معترض هستند می‌توانند به فدراسیون بیایند و اعتراض خود را به ما اعلام کنند اعتراض آنها پس از راستی‌آزمایی از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

بیرانوند در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال مهندسی انتخابات هیئت‌های استانی نیست و هدف این فدراسیون این است که انتخابات این هیئت‌ها با حضور حداکثری کاندیداها برگزار شود و هر کسی هم که انتخاب شود مورد حمایت فدراسیون خواهد بود.  اگر اعتراضی هم وجود دارد از طریق مراجع نظارتی پیگیری شود نه این که در رسانه‌ها مطرح شود. باید تشکری هم از همه هیئت‌های وزنه‌برداری استان‌ها و شهرستان‌ها انجام دهم که بدون هیچ ادعایی به دنبال ارتقای وزنه‌برداری هستند.



وحید رشیدی
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
با رفتارهای تمامیت طلبانه ی مدیریت فدراسیون هیچکسی در اطراف فدراسیون باقی نمانده, آن 2 و 3 که به آن اشاره کردید خود شما و دور و بری هایتان هستند و تنها جمله ای که یاد گرفتید تکرار کنید این است: " ما در فدراسیون آماده ی شنیدن انتقادات هستیم. "
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *