11 سپتامبر آغاز جنگ تبلیغاتی علیه ایران است/ آمریکا دزدیده شده است

14:32 - 08 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۳۲۷۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برنامه دوشنبه شب جهان آرا با حضور نادر طالب زاده و با موضوع نامه ده ها تن از روشنفکران آمریکایی در حمایت از ایران مبنی بر دست نداشتن در حادثه 11 سپتامبر، از شبکه افق پخش شد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، ششمین برنامه از سری جدید جهان‌آرا با موضوع "دغدغه مقامات سابق غربی برای دفاع از ایران در دادگاه‌های امریکا" دو‌‌شنبه شب 7 خرداد سال 1397 روی آنتن این شبکه رفت.

بحث محکومیت جمهوری اسلامی ایران در دادگاه‌های امریکا در قضیه 11 سپتامبر و مصادره 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در امریکا از موضوعات روز بین‌الملل است. با وجودی که بیش از سه هفته از رأی دادگاه گذشته است و تا چهارشنبه 9 خرداد فرصت اعتراض به این رأی وجود دارد، اما تاکنون دستگاه‌های دیپلماسی مسئول به این رأی اعتراضی نکرده‌اند. عوامل جهان‌آرا بر آن شدند تا طی برنامه‌ای به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در دفاع از منافع ملت ایران و دغدغه مقامات سابق غربی برای دفاع از ایران در دادگاه‌های امریکا بپردازند.

مهمان حضوری برنامه نادر طالب‌زاده روزنامه‌نگار، مستندساز، کارگردان و مجری بود. طی ارتباطات زنده اینترنتی اسکات بنت، مایکل مالوف و کوین برت نیز با برنامه همراه شدند. مجری برنامه محمدحسین بدری بود.

طبق این آمار 84 درصد مردم امریکا معتقدند توطئه‌ای پشت قضیه 11 سپتامبر است

طالب‌زاده به آمار شبکه CBS در سال 2006 اشاره و مطرح کرد: طبق این آمار 84 درصد مردم آمریکا معتقدند توطئه‌ای پشت قضیه 11 سپتامبر است.

وی پیرامون علت اعتراض مقامات سابق امریکایی گفت: اینها سال‌هاست به این قضیه اعتراض دارند و شهادت علیه مسببان آن و اینکه ایران هیچ ربطی به این قضیه ندارد، در چنین محفل حقوقی فرصت مناسبی برای بیان اعتراض آنهاست، زیرا 11 سپتامبر خط قرمز امریکاست و در صورت عدم پذیرش قرائت رسمی آن، فرد از کار اخراج خواهد شد و استخدام نخواهد شد.

کوین بیان کرد: در حال حاضر علت روایت رسمی از 11 سپتامبر راه انداختن جنگ علیه ایران است. در دادگاه خواهم گفت شواهدی نشان می‌دهد روایت رسمی امریکا از 11 سپتامبر درست نیست و ساختگی و جعلی است.

وی پیرامون تأثیرگذاری معترضین تصریح کرد: بسیاری از امضاکنندگان این نامه استادان دانشگاه‌های مهم امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی هستند.

 

علت این همه انفعال و سکوت از سوی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

طالب‌زاده سکوت جمهوری اسلامی را در برابر پرونده‌ای‌ با ضعف‌های فراوان را هم‌راستا با مشی جمهوری اسلامی ندانست و ابراز تأسف کرد: علت این همه انفعال و سکوت از سوی جمهوری اسلامی ایران چیست.

اسکات بنت به دخالت داشتن سازمان‌های مطرح جاسوسی دنیا در قضیه 11 سپتامبر اشاره و تأکید کرد: 11 سپتامبر داستانی ساختگی برای جنگ‌افروزی‌های متعدد و کشتار عده زیادی از مردم در خاورمیانه و نقاط دیگر جهان بوده و دست داشتن ایران در این قضیه دروغی علیه ایران است، اما برایم عجیب است ایران اعتراضی به این قضیه نمی‌کند.

وی حمایت مالی عربستان سعودی را در 11 سپتامبر مؤثر دانست.

مایکل مالوف در باره علت شهادت به نفع ایران در دادگاه گفت: با توجه به اسناد و مدارک موجود، هیچ سندی مبنی بر تبانی ایران با القاعده وجود ندارد و اصلاً تفاوت‌های ماهوی بین دیدگاه‌های القاعده و حکومت ایران وجود دارد. تردیدی نداریم ایران در 11 سپتامبر هیچ نقشی نداشته است و ایران باید درخواست فرجام‌خواهی و تجدیدنظر کند.

وی با استناد به 28 صفحه سند در گزارش محرمانه کمیسیون 11 سپتامبر ـ که بعداً منتشر شد ـ به نقش عربستان سعودی در 11 سپتامبر اشاره و بیان کرد: در نسخه محرمانه این گزارش به ارتباط یکی از شاهزادگان عربستانی، بندر بن سلطان و جلساتی در کالیفرنیا در باره این قضیه اشاره شده است.

طالب‌زاده تأکید کرد: پیگیری رسانه‌ها در این خصوص بسیار تأثیرگذار است. باید از سکوت و انفعال بیرون بیاییم، چون مسئله حیثیت ماست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *