اعلام آمادگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

9:17 - 05 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۲۲۳۸
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اعلام آمادگی کرده است.

اعلام آمادگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اعلام آمادگی کرده است.

«یوکیا آمانو»، دبیر کل آژانس در دیدار با «لی ناک‌یون»، نخست وزیر کره جنوبی گفته است که در صورت به توافق رسیدن کشورهای مرتبط، آژانس آمادگی دارد تا خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را بررسی کند.

مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای ضمن استقبال از خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره خواستار توافق سیاسی درباره این موضوع شدند.

روز پنجشنبه کره شمالی سایت «پانگی‌ری» که محل انجام آزمایش‌های هسته‌ای این کشور بود را از بین برد و ساعاتی پس از این اقدام، رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، اعلام کرد از دیدار برگزاری نشست بین سران دو کشور منصرف شده است.

در بخشی از این نامه که کاخ سفید آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، ترامپ با اشاره به اینکه طرفین از مدت‌ها پیش به دنبال برگزاری این دیدار بوده‌اند، نوشته است: بسیار مشتاق بودم که آنجا با شما دیدار داشته باشم. اما متأسفانه، به دلیل خشم شدید و خصومت آشکاری که در بیانیه‌های اخیر شما مشاهده شده، احساس کردم که مناسب نیست که این ملاقات که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *