دیدار با رهبر کره شمالی برگزار نمی‌شود

18:46 - 03 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۲۰۴۵
ترامپ می‌گوید که نشست برنامه ریزی شده با رهبر کره شمالی در سنگاپور برگزار نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ،رویترز در خبر فوری گزارش داد؛ دونالد ترامپ اعلام کرده است دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور لغو شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلام کرد از دیدار برگزاری نشست بین سران دو کشور منصرف شده است.

در بخشی از این نامه که کاخ سفید آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، ترامپ با اشاره به اینکه طرفین از مدت‌ها پیش به دنبال برگزاری این دیدار بوده‌اند، نوشته است: «بسیار مشتاق بودم که آنجا با شما دیدار داشته باشم. اما متأسفانه، به دلیل خشم شدید و خصومت آشکاری که در بیانیه‌های اخیر شما مشاهده شده، احساس کردم که مناسب نیست که این ملاقات که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شود.»

ترامپ لغو این نشست را «به نفع هر دو کشور، اما به زیان جهان» دانسته و نوشته ارسال این نامه به معنی لغو نشست سنگاپور است. رئیس‌جمهور آمریکا سپس بار دیگر به تهدید رو آورده و نوشته است: «شما درباره توانمندی‌های اتمی خود صحبت می‌کنید، اما توانمندی ما آنقدر عظیم و قدرتمند است که از خدا می‌خواهم هرگز مورد استفاده قرار نگیرند.»

پیش از این قرار بود ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور دیدار کنند.

گفتنی است؛ پس از آنکه کره شمالی احتمال برگزاری نشست ماه آتی میان رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برد، مایک پنس گفت که ترامپ هم تمایلی ندارد در این نشست شرکت کند.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که کره شمالی نباید به دنبال امتیاز گرفتن از آمریکا برای اجرای وعده‌هایش باشد.

معاون ترامپ هشدار داد که اگر کره شمالی در توافق اتمی با آمریکا ناکام بماند، پایانی شبیه به لیبی برایش رقم می‌خورد.

اظهارات جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ مبنی براینکه دولت واشنگتن به دنبال اجرای مدل لیبی برای کره شمالی است، باعث نگرانی در پیونگ یانگ شده است.

یکی از مقام‌های کره شمالی گفت که اظهارات بولتون نشان دهنده اقدامی شوم برای به مخاطره انداختن دولت پیونگ یانگ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *