نرم افزاری که روی موبایل ۲۰ میلیون ایرانی نصب شد

13:29 - 03 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۹۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
در گفتگوی تفضیلی با حمید جعفری رئیس روابط عمومی آپ آخرین وضعیت شرکت در زمینه ابزار‌های پرداختی و همچنین وضعیت سودآوری شرکت بررسی شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، حمید جعفری گفت: اپلیکیشن آپ یکه‌تاز پرداخت موبایلی کشور به‌شمار می‌رود و با توجه به تنوع خدماتی که ارائه می‌کند کامل‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن حوزه خدمات مالی کشور به‌شمار می‌رود. این اپلیکیشن با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند ۲۰ میلیون توسط کاربران بار نصب شده است و از این تعداد بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال به صورت مداوم از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. کاربردی‌تر شدن و گسترش خدمات اپلیکشین از اهداف شرکت آسان پرداخت پرشین است به طوری که در حال حاضر سرویس کارت به کارت از مبدا ۲۶ بانک، پرداخت بدون کارت (تله‌پرداز)، کیف پول، خرید بلیت قطار، بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اتومبیل، مسافرتی خارج از کشور، آتش‌سوزی مسکونی، آتش‌سوزی طرح اصناف، حوادث انفرادی، حوادث سفر داخل کشور، خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری تمامی اپراتورها، خرید و تمدید انواع سرویس اینترنت، خدمات خودرویی و سرمایه‌گذاری و سهام‌داری، واریز وجه به حساب موسسات، سازمان‌ها و نهاد‌های خیریه و ... است. این اپلیکیشن خدمات متنوع دیگری از قبیل: مدیریت کارت‌های بانکی، پرداخت قبض‌ها با بارکدخوان، امکان تکرار و مدیریت تراکنش‌ها و... را نیز در بالاترین سطح امنیتی و سهولت به کاربران ارائه داده و در حال راه اندازی سرویس‌های جدید جهت تسهیل پرداخت‌های روزانه میلیون‌ها کاربر آپ است. در سال جاری نیز توسعه خدماتی که ارزش افزوده بیشتری برای آپ دارند از اهم برنامه‌های شرکت است.

وی در ادامه درباره تصمیم بانک مرکزی پیرامون کارمزد تراکنش‌های شاپرک بیان کرد: در اولین روز‌های مطرح شدن این بحث شرکت نامه شفاف سازی را روانه سامانه اطلاع رسانی کدال کرد تا دغدغه سهامداران برطرف شود در اصل این تصمیم برای کاهش یا افزایش کارمزد‌های شرکت‌های PSP نیست بلکه محل پرداخت این کارمزد مورد بحث است که بانک مرکزی فعلا در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده، اما به طور کلی این مسئله باعث کاهش درآمد‌های شرکت نمی‌شود.

رئیس روابط عمومی آسان پرداخت پرشین با اشاره به کاهش وابستگی درآمد و سودآوری شرکت به کارمزد شاپرک اظهار کرد: آپ با پشتوانه بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال سعی در گسترش خدماتی دارد که سودی فراتر از کارمزد شاپرک نصیب شرکت کند. به عنوان مثال در حوزه خدمات گردشگری به‌زودی فروش بلیط هواپیما نیز به خدمات آپ اضافه می‌شود و در کنار فروش بلیت قطار می‌توانیم سبد متنوعی از خدمات را در اختیار کاربران قرار دهیم. از مهمترین اقداماتی که در حال پیگیری آن هستیم گسترش بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری از طریق اپلیکشین آپ است. در این خدمت کاربران می‌توانند پس از طی مراحل قانونی واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری را خریداری کنند. در این بخش تمام قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها اجرا می‌شود و در تلاش هستیم تا صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتری به این بخش اضافه شوند. همچنین در ماه گذشته نیز مسئولان شرکت از طرح خدمات پارکینگ در اپلیکیشن آپ رونمایی کردند. این طرح در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند. این خدمت با هدف کاربردی‌تر شدن کیف پول آپ در حال اجرا است و کاربران آپ می‌توانند با ثبت پلاک خودروی خود به صورت الکترونیکی بهای قبض پارکینگ خود را پرداخت کنند. همان‌طور که پیش از این هم گفته شد استراتژی آپ در این سرویس کاربردی‌تر شدن کیف پول آپ است که برای تحقق این امر برنامه‌های مختلفی در حال پیگیری است.

جعفری در پاسخ به سوال قرارداد همکاری اسنپ و آپ و همچنین اختصاص درگاه اینترنتی به این مجموعه پرطرفدار توضیح داد: گروه اسنپ تنها یکی از مشتریان درگاه اینترنتی آپ است و در تلاش هستیم تا این همکاری شکل‌های مختلفی در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک پیدا کند.

وی همچنین درباره میزان تحقق بودجه پیش بینی شده شرکت نیز گفت: تا حدود زیادی به اهداف تعیین شده در بودجه پیش بینی شده سال ۱۳۹۶ دست پیدا کردیم حتی تا سطح قابل توجهی به اهداف شرکت نیز نزدیک شدیم و بیش از ۹۴ درصد از EPS پیش‌بینی شده را پوشش دادیم.

در بحث بستر USSD نیز در صورت خارج شدن این خدمت، شرکت مشکلی در این زمینه نخواهد داشت و خدمات اپلیکیشن می‌تواند جایگزین این خدمت شود.

رئیس روابط عمومی آسان پرداخت پرشین در پاسخ به سوال پیرامون افزایش سرمایه شرکت در سال ۹۶ یادآور شد: به تمامی اهداف برنامه‌ریزی شده برای افزایش سرمایه دست پیدا کردیم و در حال بررسی یک افزایش سرمایه دیگر در سال ۹۷ هستیم این موضوع درحال برنامه ریزی است و درصورتی که هیات مدیره با آن موافقت کند مراتب از طریق کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد دستگاه‌های کارتخوان آپ به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه فعال رسیده است اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ این تعداد به ۸۰۰ هزار دستگاه برسد، سیاست شرکت در دستگاه‌های کارتخوان کیفیت و گستردگی است به طوری که سعی بر فعال نگه داشتن دستگاه‌های POS داریم نه صرفا افزایش تعداد دستگاه‌ها، با توجه به وارداتی بودن دستگاه کارتخوان به طور میانگین قیمت هر دستگاه متناسب با کیفیت و نوع کاربرد آن بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ دلار است. تعمیرگاه دستگاه‌های کارتخوان برای ما آثار سودآوری پنهانی دارد به این صورت که با فعال نگه داشتن دستگاه‌های کارتخوان به افزایش تعداد تراکنش‌ها و رضایت مشتریان آپ کمک مضاعفی می‌کند.

رئیس روابط عمومی آپ با بیان اینکه شرکت آسان پرداخت به تبلیغات نگاه سرمایه گذاری دارد عنوان کرد در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای تبلیغات هدفمند شرکت هزینه کردیم و به جهت مدل کسب و کار آپ باید ارتباط با مشتریان شرکت به نحوی شایسته برقرار و حفظ شود البته این تجربه در سال‌های گذشته نیز نتایج خوبی در بر داشته است و باعث گسترش دامنه مشتریان آپ شده که از آثار همین سرمایه‌گذاری می‌توان به افزایش سهم از بازار آپ در ابزار‌های مختلف اشاره کرد.

 جعفری در آخرین بخش از گفتگو با خبرنگار آفتاب مارکتس با توجه به نزدیک بودن برگزاری مجمع عمومی سالیانه آپ در خرداد ماه خاطر نشان کرد: از روز عرضه سهام آپ در بازار بورس همواره سعی بر توجه ویژه به سهامداران داشتیم و در ارائه گزارش و شفاف سازی پیش قدم بودیم هیچ‌گاه سهامداران را رها نکردیم و همواره ارتباط خود با سهامداران را در سطح مطلوبی نگه داشتیم و برای آن‌ها خبر‌های خوبی خواهیم داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *