چگونه مصرف شارژ گوشی تلفن همراه را کاهش دهیم؟

12:16 - 03 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۸۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیریت مصرف شارژ گوشی تلفن همراه یکی از دغدغه های صاحبان این وسایل به حساب می آید که برای جلوگیری از خاموشی با استفاده از چندین راهکار ساده می‌توان بر این مسئله فائق آمد.
چگونه مصرف شارژ گوشی تلفن همراه را کاهش دهیم؟به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، گسترش استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و افزایش کاربرد آن‌ها در بخش‌های مختلف زندگی روزمره، این وسیله را به یکی از ابزار‌های اصلی دنیای امروز تبدیل کرده است.
 
همراهی این گجت در زندگی افراد سبب آن شده که مصرف انرژی یا به اصلاح شارژ این دستگاه‌ها افزایش یابد و احتمال خاموشی را بالا ببرد که برای جلوگیری از این مشکل با استفاده از چندین راهکار ساده می‌توان بر این مسئله فائق آمد.
 
راه حل‌های پیش رو را می‌توان به دو نوع ابتدایی و پیشرفته تقسیم کرد که در مرحله اول با اقداماتی شامل استفاده از تصاویر پس زمینه تیره رنگ، خاموش بودن مکان یاب‌ها و بلوتوث و NFC و GPS، جلوگیری از لرزش و صدا‌های اضافی، کاهش روشنایی صفحه نمایش و استفاده از حالت Sleep گوشی تلفن همراه برای حفظ باتری گوشی تلفن همراه تلاش کرد.
 
در ادامه می‌توانید با شناسایی برنامه‌های پرمصرف تلفن همراه خود از طریق بخش مانیتورینگ (پایش) گوشی‌های اندروید با اپلیکیشن‌های پر مصرف اشنا و استفاده از این اپلیکیشن‌ها را کاهش دهید.
 
استفاده از برنامه‌هایی که مصرف انرژی را بهینه می‌کنند یکی دیگر از راه حل‌های موجود است که در این راستا اپلیکیشن‌های مختلفی برای مخاطبین ارائه شده است.
 
ویژگی Sync گوشی تلفن همراه خود را بررسی و بازبینی مجددی برای آن انجام دهید، زیرا برخی از اتصال‌ها غیر ضروری هستند و تنها باعث افت شارژ گوشی تلفن می‌شود.
 
برخی اپلیکیشن‌ها در زمان بسته بودن نیز در پس زمینه همچنان فعال هستند و باتری مصرف می‌کنند که با اطمینان از بستن کامل می‌توانید از مصرف اضافی شارژ گوشی تلفن خود جلوگیری کنید، همچنین می‌توانید دستری برنامه‌ها را به مصرف دیتا در پس زمینه قطع کنید.
 
فایل‌های خود را تنها از طریق وای فای دانلود کنید و اجازه به روز شدن برنامه‌ها را در هر زمانی از طریق دیتا گوشی ندهید تا برای بعضی از برنامه‌هایی که فکر می‌کنید کمتر ضرورت دارد تا به روز شود گزینه مصرف دیتا خاموش باشد، همچنین اگر قصد سفر دارید فایل‌های مورد نیاز خود، آهنگ، فیلم و یا نقشه منطقه مورد نیاز را از گوگل مپ پیش از سفر دانلود کنید.
 
استفاده از حالت باتری سیور یا ذخیره باتری یکی دیگر از برنامه‌های پیشنهادی است که در زمانی که با شارژ کم گوشی رو به رو هستید دستگاه تلفن همراه شما را چندین ساعت روشن نگه می‌دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *