عروسی سلطنتی و تشدید نارضایتی علیه باکینگهام

15:41 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۵۱۸
از آنجا که مالیات دهندگان انگلیسی، مخارج دربار سلطنتی را تامین و دربار سلطنتی اساسا از پرداخت مالیات معاف است، برگزاری چنین مراسم پر خرجی به شدت موجب خشم عمومی در این کشور شده است.
عروسی سلطنتی و تشدید نارضایتی علیه باکینگهامبه گزارش گروه فضای مجازی ،برگزاری مراسم جنجالی و پر هزینه عروسی نوه ملکه انگلیس، موجی از انتقادات را علیه خاندان سلطنتی این کشور به راه انداخته است.

به طور کلی، طی سال‌های گذشته بار‌ها شاهد بروز خشم افکار عمومی از ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های هنگفت دربار سلطنتی انگلیس بوده ایم. این بار اما؛ هزینه مراسم جشن عروسی نوه ملکه انگلیس، بالغ بر ۴۶ میلیون دلار بوده که بخش زیادی از آن صرف تأمین امنیت مراسم شده است.

این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که امروز در خواست «انحلال خاندان سلطنتی» بر خلاف گذشته و بدون واهمه از دستگاه‌های امنیتی به صورتی کاملا آشکار و فراگیر در انگلیس مطرح می‌شود، موضوعی که ملکه و دیگر اهالی کاخ باکینگهام را آشفته ساخته است.

در همین رابطه؛ روزنامه ایندیپندنت اخیرا در گزارشی ضمن تاکید بر لزوم انحلال خاندان سلطنتی انگلیس نوشت:

«در بریتانیای سال ۲۰۱۸ در شرایطی که بی‌عدالتی اجتماعی تحمیل شده، وجود خاندان سلطنتی مسئله‌ای تاریخ گذشته و از روی بدسلیقگی است. شاید اگر برای مثال اموال عمومی در بریتانیا به جای آراستن کالسکه‌ها و لباس‌های جشن، برای حل بحران مسکن خرج می‌شد، افراد بی‌خانمان کمتری در این کشور بود تا از خیابان‌های اطراف کاخ سلطنتی آن‌ها را جمع‌آوری کنند.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *