اجرای طرح «توانمندسازی قضات کیفری رسیدگی کننده به جرایم مرتبط با حوزه فضای مجازی»

16:51 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۵۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح «توانمندسازی قضات کیفری رسیدگی کننده به جرایم مرتبط با حوزه فضای مجازی» خبر داد.
اجرای طرح «توانمندسازی قضات کیفری رسیدگی کننده به جرایم مرتبط با حوزه فضای مجازی»به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در جلسه بحث و تبادل نظر و ایجاد و هماهنگی برای طرح «توانمندسازی قضات کیفری رسیدگی کننده به جرایم مرتبط با حوزه فضای مجازی» با اشاره به سیر وقوع جرایم از روش‌های سنتی به روش‌های نوین در برخی موارد و رشد نگران کننده وقوع جرایم در فضای مجازی، هدف از اجرای طرح مذکور را کاهش و کنترل جرایم حوزه فضای مجازی اعلام کرد.

وی لازمه رسیدگی قضایی به جرایم مرتبط با حوزه فضای مجازی را آشنایی کافی قاضی با ذات و ماهیت جرایم رایانه‌ای و نحوه رسیدگی به این جرایم دانست و از حاضرین در جلسه خواست در خصوص تعیین سرفصل، تهیه محتوا و تدوین جزوه آموزشی برای تدریس در دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان را مساعدت کنند.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی تخصصی تشکیل شود تا پس از نیازسنجی، به جمع آوری سرفصل‌ها و محتوای آموزشی طرح از دستگاه‌های استانی اقدام کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *