طرح پمپئو درباره ایران آرزوی دست نیافتنی است

14:18 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۴۸۲
پایگاه تحلیلی فارین پالیسی در گزارشی به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا پرداخته و ضمن بیان این مطلب که این اظهارات آرزوهایی متوهمانه هستند می‌نویسد که دولت ترامپ هیچ راهبرد پسابرجامی ندارد و شروط بیان شده صرفا لیستی از آرزوهاست.

طرح پمپئو درباره ایران آرزوی دست نیافتنی استبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه تحلیلی فارین پالیسی در گزارشی به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا پرداخته و ضمن بیان این مطلب که این اظهارات آرزوهایی متوهمانه هستند می‌نویسد که دولت ترامپ هیچ راهبرد پسابرجامی ندارد و شروط بیان شده صرفا لیستی از آرزوهاست.

فارین پالیسی نوشت: شروط 12 گانه پمپئو راهبرد نیست و لیستی از آرزوها و مطالبات است.

در ادامه این گزارش آمده است: تیم دونالد ترامپ هیچگونه طرح یا راهبردی در قبال ایران ندارد.

فارین پالیسی می‎افزاید: کاخ سفید نمی‌تواند اروپا را به همکاری در زمینه اعمال «فشار بی سابقه مالی» علیه ایران وادار کند و هم اکنون اروپا در شرایطی نیست که از توافق هسته‌ای، که می‌گوید خواستار حفظ آن است، صرف نظر کند و واکنش اروپا به این اظهارات تا حد زیادی منفی بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سخنان پمپئو درباره ایران باردیگر نشان داد که دولت ترامپ فاقد هرگونه تجربه‌ای است و پمپئو صرفا لیستی از درخواست‌های غیرواقع‌بینانه را ارائه داد.

این پایگاه تحلیلی در پایان نوشت که پمپئو به جای حرف زدن از یک نقشه راه تفصیلی در پشت درهای بسته با متحدان آمریکا، طرح 12 ماده‌ای را ارائه داد که در آن به نقش ایران در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه استناد شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *