شناسایی سارق اماکن مذهبی در کرج /مامور قلابی کمیته امداد دستگیر شد

11:15 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۴۰۲
رئیس پلیس آگاهی استان البرز  از دستگیری زنی که با حضور در اماکن مذهبی، اقدام به ۱۰۰ فقره سرقت کیف دستی و تلفن همراه شهروندان کرده و یک مامور قلابی کمیته امداد با ۴۵ فقره سرقت خبر داد.

شناسایی سارق اماکن مذهبی در کرج /مامور قلابی کمیته امداد دستگیر شدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سرهنگ "جواد صفایی"  گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت از کلانتری ۱۲ چمران با موضوع کیف قاپی در یکی از حسینیه‌های کرج، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران درحال بررسی موضوع بودند که با پرونده‌های مشابه دیگری از جمله سرقت در حسینیه ها، مصلی و مساجد حین برپایی مراسم ختم و یا برگزاری مراسم مذهبی و نماز‌های جماعت برخورد کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در بررسی محتویات پرونده‌ها، محرز شد که زنی با حضور در اماکن مذهبی همچون حسینیه ها، مصلی و مساجد در یک فرصت مناسب، زمانی که خانم‌ها مشغول نماز خواندن و یا دعا کردن هستند و توجهی به اموال شخصیشان ندارند، کیف دستی آن‌ها را سرقت کرده و متواری می‌شد.

سرهنگ صفایی گفت:: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی، سارق را شناسایی و با گشت زنی‌های نامحسوس در اطراف حسینیه‌ها و مساجد محله‌هایی که امکان تردد سارق در آن جا بود موفق به دستگیری وی در منطقه ساسانی کرج شده و در بازرسی از منزل وی انواع گوشی‌های تلفن همراه، کیف‌های زنانه و تعداد زیادی مدارک شناسایی که متعلق به مال باختگان بود، کشف شد.

وی اظهار کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر ۱۲۰ فقره سرقت از خانم‌ها در اماکن مذهبی اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با توجه به حضور مردم خداجوی استان در ماه مبارک رمضان در اماکن مذهبی به منظور جلوگیری از سرقت، از شهروندان خواست تا مراقب اموال شخصی شان باشند.

سرهنگ صفایی  همچنین ازدستگیری مامور قلابی کمیته امداد امام خمینی (ره) که با جلب اطمینان زنان مسن به بهانه کمک به فقرا طلای آن‌ها را گرفته و متواری می‌شد، خبرداد.
این مقام انتظامی افزود: این فرد با یک دستگاه خودروی پراید با حضور در محله‌های مختلف کرج و شهرستان‌های همجوار خانه‌هایی که زنان مسن و یا میانسال در آن‌ها به تنهایی زندگی کرده و یا در طول روز تنها بودند شناسایی و با معرفی خود به عنوان مامور کمیته امداد با جلب توجه آن‌ها، با ادعای کمک به فقرا و افراد بی بضاعت طلا‌های آن‌ها را گرفته و اقدام به فرار می‌کرد.

وی بیان کرد: با اقدامات اطلاعاتی ماموران، متهم دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۴۵ فقره سرقت اعتراف کرد.
سرهنگ صفایی از شهروندان خواست تا چنانچه به این شیوه مورد سرقت قرارگرفته اند می‌توانند برای طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی - بلوار تعاون مراجعه مراجعه کنند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *