انتظاراتی بجا از کاروان پرتعداد ایران/ تعداد مدال‌ها بیشتر می‌شود؟

10:22 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۳۷۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا با ورزشکاران بیشتری نسبت به اینچئون شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، کاروان ورزشی ایران در حالی به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام می‌شود که تعداد ورزشکاران آن نسبت به دوره قبل این رقابت‌ها افزایش چشمگیری داشته است. در بازی‌های آسیایی اینچئون، کاروان ایران ۲۷۷ ورزشکار داشت در حالی که برای بازی‌های آسیایی جاکارتا حدود ۵۴۰ ورزشکار از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد. افزایش ۲ برابری تعداد ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نسبت به دوره قبل باعث شده این انتظار به وجود بیاید که تعداد مدال‌های ایران هم افزایش پیدا کند، آن هم با توجه به این که رهاورد کاروان ایران در اینچئون ۵۷ مدال بود و کمترین انتظار این است که تعداد مدال‌هایی که ورزشکاران ایران در جاکارتا کسب می‌کنند ۵۰ درصد نسبت به دوره قبل بیشتر شود.

ورزش ایران همچون دوره‌های قبل در جاکارتا هم چشم امید به رشته‌های ووشو، کشتی، وزنه‌برداری، کاراته، دوومیدانی و تکواندو دارد. هر چند در برخی رشته‌ها مثل جودو، شمشیربازی، تیراندازی، جودو، سنگ‌نوردی، هندبال و ... احتمال کسب مدال است.

حتی اگر کاروان پر تعداد ایران بتواند تعداد مدال‌های دوره قبل را تکرار کند باید این اتفاق را یک عقبگرد محسوب کرد و تنها در صورتی می‌توان گفت که ورزش ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکرد خوبی داشته که بتواند مدال‌های بیشتری نسبت به اینچئون کسب کند.

در بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص می‌شود که در طول ۴ سال گذشته ورزش ایران چه مقدار پیشرفت داشته، در کدام رشته‌ها دارای ضعف است و برای پیشرفت در ۴ سال آینده چگونه برنامه‌ریزی کرد.

باید دید ورزشکاران ایران تا چه اندازه می‌توانند در جاکارتا انتظارات را برآورده کنند. انتظاراتی که از کاروان پرتعداد ایران بسیار بالا است و این کاروان می تواند مدال‌های زیادی را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *