هدایت برخی حملات تروریستی در "پاکستان" از افغانستان است

18:40 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۳۴۸
سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد که چهار عملیات تروریستی که سال گذشته در این کشور صورت گرفت، در افغانستان برنامه ریزی و مدیریت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان در گزارشی خاک افغانستان را پناهگاه تروریست‌هایی که سبب ایجاد نا‌امنی در این کشور می‌شوند، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، گروه جماعت الاحرار وابسته به افغانستان در حملات تروریستی سال گذشته ایالت پنجاب دست داشته و نیروهای امنیتی پاکستان موفق شده اند که عاملان این چهار حمله تروریستی را دستگیر و اطلاعات خوبی از آنان به دست آورند.

بر اساس اعلام سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان، در نشست بررسی اوضاع امنیتی این کشور از جمله ایالت پنجاب، نیروهای ارشد پلیس و مقام های دیگر نهادهای امنیتی شرکت داشتند.

محمد طاهر رای رئیس حوزه مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب همچنین در این نشست با تشریح اوضاع امنیتی این ایالت گفت: به رغم 4 حمله سال گذشته اوضاع امنیتی پنجاب اطمینان بخش بوده است.

وی مدعی شد که گروه جماعت الاحرار در چهار حمله ترورریستی سال 2017 در ایالت پنجاب دست داشته است.
جماعت الاحرار که از شاخه‌های جدا شده تحریک طالبان پاکستان است، مدت‌هاست در نقاط مختلف پاکستان حملات تروریستی انجام می دهد و عامل قتل و کشتار صدها انسان مظلوم و بیگناه است.

پیشتر احسان الله احسان سخنگوی این گروه تروریستی پس از بازداشت اعتراف کرد که آنها در خاک افغانستان پناه گرفته و برای انجام حملات ترویستی وارد پاکستان می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *