۶ میلیارد دلار؛ درآمد کشت و تولید "مواد مخدر افغانستان" در سال ۲۰۱۷

16:20 - 02 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۳۳۸
وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در افغانستان، درآمد کشت مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ در افغانستان را بیش از ۶ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،  وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در افغانستان، درآمد کشت مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ در افغانستان را بیش از ۶ میلیارد دلار اعلام کردند.

در یک بررسی که از سوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان با همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد انجام شده، آمده که در سال گذشته میلادی در حدود ۹ هزار تُن مواد مخدر در سراسر افغانستان تولید شده بود.

«جاوید احمد قایم»، معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان امروز دوشنبه (۳۱ ثور) در یک نشست خبری گفت که یافته‌های این تحقیق نشان می‎دهد که نبود حاکمیت قانون، ناامنی، نبود کنترل دولت در برخی مناطق، بی‌ثباتی سیاسی و فساد اداری از دلایل عمده‌ افزایش کشت کوکنار در سال گذشته‌ میلادی بوده است.

به گفته‌ قایم، نبود فرصت‌های شغلی، نبود آموزش با کیفیت، دسترسی محدود به بازارهای اقلام کشاورزی و کمبود خدمات مالی از سوی حکومت به دهاقین، از عواملی بوده که دهاقین به کشت کوکنار روی آورده‌اند.

به نوشته خبرنامه، براساس این تحقیق که در ۱۳۰۰ روستا و در مصاحبه با بیش ۴ هزار دهقان انجام شده، تعداد کشاورزانی که مواد مخدر کشت می‌کنند، در مقایسه به سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *