سالاری:شاهد روان سازی ترافیک در سطح پایتخت هستیم/علیخانی:ایرادات فرمانداری به نرخ کرایه تاکسی‌ها اصلاح شد

9:34 - 01 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۳۰۵
هاشمی رفسنجانی گفت: با توجه به برخورد جدید و افراط گرایانه آمریکا با مواضع معقول ایران خصوصا در مورد برجام که قطعا موجب سرافکندگی سلطه گری در جهان خواهد شد، در کشور باید به وحدت و همگرایی روی بیاوریم.

برخورد افراط گرایانه آمریکا با مواضع معقول ایران قطعا موجب سرافکندگی سلطه گری در جهان خواهد شدبه گزارش خبرنگار جامعه ، محسن هاشمی رفسنجانی در آغاز شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برخورد جدید و افراط گرایانه آمریکا با مواضع معقول ایران خصوصا در مورد برجام که قطعا موجب سرافکندگی سلطه گری در جهان خواهد شد، در کشور باید به جای کشمکش به وحدت و همگرایی روی بیاوریم.


رئیس شورای شهر تهران افزود: امروز برای حفظ انقلاب اسلامی و اقتدار آن موظف به پیوند بین مردم سالاری و دفاع از ارزش‌ها هستیم.

سالاری: در هفته‌های گذشته شاهد روان سازی ترافیک در سطح پایتخت هستیم

محمد سالاری در ادامه این جلسه در تذکری در خصوص مزایای اجرای طرح ترافیک جدید گفت: در هفته‌های گذشته شاهد روان سازی ترافیک در سطح پایتخت هستیم و این ناشی از اجرای طرح ترافیک جدید است، علیرغم اینکه محدودیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و انتقادات بسیار است، روانسازی ترافیک به شدت مشهود است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اساسا مجموعه جلسه‌هایی که در شورا برگزار شده بر این منوال بوده که شورایاران در برخی از جلسات شرکت داشته اند و به بیان خواسته‌ها و نظرات خود می‌پرداختند بر همین اساس ما خواستار فراهم سازی شرایطی برای شرکت شورایاران در برخی از جلسات شورا هستیم.

محسن هاشمي در مورد فروش کارت هاي شناور گفت: فروش كارت هاي شناور مشکوك بود و به نظر می آید واقعي نباشد و به کلاهبرداری شبیه است.

علیخانی:نرخ كرايه تاكسي و اتوبوس بايد زودتر از اينها به تصويب و اجرايي مي رسيد 

محمد علیخانی در خصوص مصوبه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌ها گفت: با توجه به اینکه دو لایحه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس قبلا در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و به فرمانداری ارائه شده و این مصوبه به دلیل ورود ایراداتی از سوی فرمانداری رد شده است، کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به بررسی و رفع ایرادات وارده پرداخته است و به آن‌ها رسیدگی کرده است.

وي افزود: نرخ كرايه تاكسي و اتوبوس بايد زودتر از اينها به تصويب و اجرايي مي رسيد و تاخير بسياري در رويه آن اتفاق افتاده است و ايراد اصلي شورا در بحث نرخ اتوبوس به افزايش نرخ ١٢ و نيم درصدي كرايه بوده و ما در جهت رفع آن اقدام به كاهش نرخ كرده ايم.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ایراد بعدی فرمانداری شهر تهران به ساعات کار در شب اتوبوسرانان بوده و ما با استناد به قانون کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیانگر ساعات کار در شب از ٢٢ تا ٦ صبح است برای شیفت شب افزایش ٥٠ درصدی نرخ کرایه کرده ایم، بنابراین نباید ایرادی به آن گرفته شود.

در ادامه جلسه بر اساس راي گيري از اعضاي شوراي شهر تهران، تغيير نام ايستگاه البرز به اتمسفر با ١٦ راي موافق و يك راي مخالف اعضا تمديد شد.

۳ منطقه کانون شیوع سفید بالک‌ها است

زهرا صدر اعظم نوری در تذکرات پیش از دستور ۶۵ جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: ضمن تبریک سالروز دوم و سوم خرداد درباره مبارزه با سفیدبالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها گفت: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال شهر تهران میزبان میهمان ناخوانده است به نام سفید بالک یا عسلک گلخانه که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این آفت که عموماً در فصل زمستان بر روی خاک یا درختان به شکل غیرفعال قرار دارد با افزایش درجه حرارت به صورت یک بحران گریبان برخی از نقاط شهر را می‌گیرد. در این میان ۳۸۸ نقطه شناسایی شده و بعضی نقاط نظیر مناطق ۶، ۱۱ و ۱۲ به دلیل تراکم گیاهان مطلوب برای رشد و تکثیر این گونه، به عنوان کانون شیوع و تراکم سفید بالک شناخته شده‌اند. هر چند مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای به این منظور انجام شده است ولیکن حل این معضل شهری بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر کلیه نقاط بحرانی شناسایی شده، از اداره کل روابط عمومی امور بین‌الملل شهرداری تهران انتظار می‌رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود، بررسی و صدور دستور‌العمل و نظارت بر روند مبارزه با سفید بالک، به باغ سفارت از طریق مجرای وزارت امور خارجه و نهاد‌های ذیربط اقدام نماید.

امضاء تفاهمنامه شهرداری منطقه ۹ با کسبه و اهالی محل در زمینه مراقبت از درختان 

احمد میرلوحی  در تذکرات پیش از دستور شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار داشتبیان داشت: طی بازدیدی که از منطقه ٩ تهران و محله‌های استاد معین و هوشیار صورت گرفت شاهد اقدامات مناسب و خلاقانه و جدید برای حفظ فضای سبز در این منطقه از شهر تهران بوده ایم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اقدام مناسبی که شهرداری منطقه ۹ انجام داده در همین راستا با کسبه و اهالی محل تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده که براساس آن درختان سطح محلات به کسبه و اهالی محل واگذار شده و اهالی مراقبت از درختان را بر عهده گرفته بودند و بی شک از این طریق می‌توان احساس مسئولیت شهروندان نسبت به فضای سبز را تقویت نمود و به شهروندان اثبات کرد که نسبت به فضای سبز مسئول هستند.

ميرلوحي با اشاره به واگذاری اماکن ورزشی شهرداری تهران خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در سال ٩٤ با مصوبه شوراي شهر مقرر شده كه اماکن ورزشي شهرداري تهران در اختیار سازمان ورزش قرار گیرد هنوز اين مصوبه اجرايي نشده است و در رويه اجراي آن خلل ايجاد شده است و گفتني است كه در حال حاضر ١٨٠ ورزشگاه زیر نظر سازمان ورزش قرار دارد اما 220 ورزشگاه زیر نظر این سازمان فعاليت نمي كنند و خواستاريم اين مسئله سريعا توسط شهرداري رسيدگي شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *