ثواب افطاری دادن همچون ثواب آزادکردن زندانی‌ است/اعمال روز پنجم ماه مبارک رمضان

10:00 - 31 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۸۹۶
کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داری و روزه گرفتن یکی از اعمال مهم عبادی محسوب می‌شود و تنها به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در تمامی دین‌های آسمانی روزه گرفتن با یک سری تفاوت‌ها، به‌ عنوان یکی از اعمال واجب معرفی شده است.

محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص اهمیت بالای روزه گرفتن ادیان مختلف گفت: روزه داری و روزه گرفتن یکی از اعمال مهم عبادی محسوب می‌شود و تنها به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در تمامی دین‌های آسمانی روزه گرفتن با یک سری تفاوت‌ها، به‌ عنوان یکی از اعمال واجب معرفی شده است.

ثواب افطاری دادن همچون ثواب آزادکردن زندانی‌ است/اعمال روز پنجم ماه مبارک رمضان

وی تحمل سختی روزه داری را راهی برای آمرزش از سوی خداوند دانست و ادامه داد: فردی که از آمرزش خدا در این ماه پربرکت محروم شود، بی‌سعادت و بی‌نصیب مانده است و اگر انسانی بخواهد همواره مورد لطف و رحمت الهی قرار داشته باشد، باید علاوه بر تحمل گرسنگی و تشنگی زبان خود را هم همراه با دیگر اعضای بدنش، روزه‌دار بداند.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: همچنین افطاری دادن به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که در منابع مختلف به آن اشاره شده، هرکسی که مؤمن روزه‌داری را در ماه میهمانی خدا افطاری دهد، نزد خداوند ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان را در کارنامه اعمالش ثبت می‌کند.
ثواب افطاری دادن همچون ثواب آزادکردن زندانی‌ است/اعمال روز پنجم ماه مبارک رمضان
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بهره‌مندی از اخلاق نیکو موضوع دیگری است که همواره بر بهره گرفتن از آن در ماه مبارک رمضان تأکید شده است و خطاب به مردم چنین گفته شده: هر فردی که خلق خود را در این ماه نیکو بگرداند، از صراط به آسانی عبور می‌کند.
 
مرادی توضیح داد: برای پنجمین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است: "اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین."
ثواب افطاری دادن همچون ثواب آزادکردن زندانی‌ است/اعمال روز پنجم ماه مبارک رمضان
"خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان‌ترین مهربانان. "
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن نمازی دو رکعتی به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و 50 مرتبه سوره توحید وجود داشته باشد، در روز پنجم ماه رمضان ثواب بسیاری دارد. همچنین سفارش شده که پس از سلام نماز، صد مرتبه صلوات فرستاده شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *