نتیجه کلان انتخابات لبنان و عراق تاثیرگذاری بیشتر محور مقاومت در تحولات منطقه‌ است

11:30 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۸۴۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: برآیند کلی از انتخابات لبنان و عراق نشان می‌دهد محور مقاومت از این پس، تاثیرگذاری بیشتری درتحولات منطقه‌ای از جمله در سوریه، یمن و بحرین خواهد داشت.
میزاننوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به برگزاری دو انتخابات اخیر عراق و لبنان بیان داشت: برای بحث درباره نتایج انتخابات در عراق و سوریه ابتدا باید عوامل تاثیرگذار درونی و بیرونی آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
 
وی تاکید کرد: حتما عوامل داخلی بر نتیجه انتخابات و نیز بر جهت گیری سیاسی مردم در عراق و لبنان تاثیر گذار بوده است. در عرصه خارجی هم شرایط منطقه‌ای و بین المللی بر انگیزه مردم ونوع جهت گیری سیاسی‌شان تاثیر گذار بوده است.

شفیعی ادامه داد: اگرچه ممکن است صددرصد نباشد، اما برآیند کلی از انتخابات عراق و لبنان نشان می‌دهد، پیروزی با جریانات سیاسی است که اصولا در طیف مقاومت قرار دارند. طیف مقاومت طیف متمایل به ایران و مخالف اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است؛ لذا برآیند کلی انتخابات لبنان و عراق، عملا پیروزی محور مقاومت در منطقه را نشان می‌دهد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: برخلاف تبلیغات بیرونی، جریان‌های مقاومت در درون مردم منطقه از اهمیت، اعتبار، محبوبیت و مقبولیت بالایی برخوردارند و وقتی یک جریان سیاسی و نظامی از پشتوانه مردمی برخوردار باشد قطعا آزادی عملش در عرصه منطقه‌ای و بین المللی هم بسیشتر خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان تصریح کرد: بنابراین برآیند کلی از انتخابات لبنان و عراق نشان می دهد  محور مقاومت ازاین پس، تاثیرگذاری بیشتری درتحولات منطقه‌ای از جمله در سوریه، یمن و بحرین خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *