استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش دانش حقوقی/ پیشکسوتان ورزش در سازش پرونده‌ها پیشگام می‌شوند

10:28 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۸۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هادی هاشمیان باتاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش دانش حقوقی مردم گفت: دادگستری استان درراستای افزاش دانش حقوقی و مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اداره کل ورزش و جوانان تفاهم نامه همکاری امضائ کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش دانش حقوقی مردم گفت: دادگستری استان در راستای افزاش دانش حقوقی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اداره کل ورزش و جوانان تفاهم نامه همکاری امضاء کرده است.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی جوانان استان با مشارکت دادگستری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود برای بالا بردن آگاهی‌های حقوقی جامعه و ارائه خدمات حمایتی به جوانان در آستانه ازدواج و اقشار آسیب پذیر استان استفاده می‌کنند.

به گفته هاشمیان، استفاده از برخی قابلیت‌های موجود اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های اجرایی برای مجازات‌های جایگزین حبس هم از دیگر مواردی ست که در این تفاهم آمده است.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزشکاران در جامعه تصریح کرد: به دنبال ایجاد شعبه سازشی شورای حل اختلاف با حضور پیشکسوتان جامعه ورزشی استان هستیم تا از ظرفیت آن‌ها در صلح و سازش پرونده‌ها بهره‌مند شویم.

هاشمیان با بیان این که بر اساس قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است، افزود: تحقق این امر با مشارکت و همراهی مردم و همه دستگاه‌ها میسر است و به همین علت در دادگستری استان به دنبال تعامل و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *