گزینه وزارت ورزش نیستم/ در مرام من لابی‌بازی جایی ندارد/ مجبور شدم برای انتخابات فدراسیون سوارکاری ثبت‌نام کنم

10:40 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۸۰۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: تصمیم داشتم برای انتخابات فدراسیون سوارکاری ثبت‌نام نکنم چون واقعا خسته شده‌ام اما مجبور شدم ثبت‌نام کنم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، یکی از فدراسیون‌هایی که طی چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات آن اعلام می‌شود فدراسیون سوارکاری است. فدراسیونی که در چند سال اخیر با حاشیه‌های مختلفی روبرو بوده و در این بین برخی از اهالی این رشته بر این باور بودند که خلیلی نتوانسته به این حاشیه‌ها پایان دهد. هر چند برخی دیگر نیز عملکرد خلیلی را مثبت ارزیابی کردند.

با مسعود خلیلی در خصوص عملکردش در 4 سال گذشته و همچنین اتفاقات و حاشیه‌های مربوط به فدراسیون سوارکاری گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

آیا مشخص شده مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری چه زمانی برگزار خواهد شد؟

تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری را وزارت ورزش تعیین می‌کند اما احتمالا این انتخابات اواخر خرداد برگزار خواهد شد.

شما برای حضور در انتخابات فدراسیون سوارکاری ثبت‌نام کرده‌اید. از رقبایتان چقدر شناخت دارید؟

مثل این که 5 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. به هر حال همه کاندیداها برنامه‌های خودشان را ارائه می‌کنند و امیدوارم فردی انتخاب شود که بتواند برای سوارکاری کشور مثمرثمر باشد.

گفته می شود شما گزینه وزارت ورزش برای ریاست دوباره در فدراسیون سوارکاری هستید. با این اوصاف انتخاب دوباره شما قطعی است؟

اصلا این مسئله واقعیت ندارد و من گزینه وزارت ورزش نیستم. ضمن این که وزارت ورزش دخالتی در روند انتخابات فدراسیون نخواهد داشت. اتفاقا شنیده‌ام که برخی کاندیداها ادعا کرده‌اند آنها گزینه وزارت ورزش هستند. من هم در جواب آنها گفتم که وزارت ورزش هیچ گزینه‌ای ندارد.

برخی کاندیداها برای به دست آوردن ریاست فدراسیون وعده‌های زیادی به اعضای مجمع می‌دهند. در این خصوص چه نظری دارید؟

در مرام و اخلاق من نیست که به دنبال لابی‌بازی باشم و برای این که اعضای مجمع به من رای بدهند به آنها وعده‌ نخواهم داد. من حتی تصمیم داشتم برای انتخابات فدراسیون سوارکاری ثبت‌نام نکنم چون واقعا خسته شده‌ام اما به درخواست روسای هیئت‌ها در معذوریت اخلاقی قرار گرفتم و مجبور شدم که ثبت‌نام کنم. هر کسی که مجمع فدراسیون سوارکاری انتخاب کند من از این انتخاب حمایت خواهم کرد.

مهترین چالشی که در 4 سال گذشته در فدراسیون سوارکاری داشتید، چه چیزی بود؟

ما مشکلات زیادی در این 4 سال داشتیم که بخش عمده‌ای از آن مربوط به بدهی‌های فدراسیون بود. بدهی فدراسیون حدود 2 میلیارد تومان بود که در دو سال اول به دنبال حل مشکلات مالی بودیم. یکسری مسائل هم وجود داشت که می‌توان به اختلافات بین ما و جهاد کشاورزی اشاره کرد و خوشبختانه این اختلافات از طریق قانونی در حال حل شدن است.

در دوره ریاست شما در فدراسیون سوارکاری چقدر بدهی ایجاد شده است؟

در دوره من هیچ بدهی ایجاد نشده و همه بدهی‌ها مربوط به دوره‌های قبل است. در حال حاضر می‌توانم ادعا کنم که فدراسیون هیچ بدهی ندارد.

در سال گذشته کورس گنبد کاووس بدون نظارت و هماهنگی با فدراسیون سوارکاری برگزار شد. آیا قبول دارید این اتفاق، نقطه تاریکی در عملکرد شما بوده است؟

با این موضوع موافق نیستم و نباید بگویید که این اتفاق نقطه تاریک عملکرد ما بوده است. یک استان، کاری خلاف قانون انجام داده و ما هم با سازمان بازرسی و وزارت ورزش و ... مکاتبه کردیم. من که نمی‌توانستم مامور به گنبد کاووس ببرم. فرماندار گنبد کاووس به چند نفر حکم داد تا آنها کورس گنبد کاووس را برگزار کنند. خوشبختانه این کورس دوباره زیر نظر فدراسیون برگزار خواهد شد اما مشکلات همچنان وجود داد و برخی مسئولان استانی مثل اداره کل ورزش و جوانان گلستان دخالت‌های بی‌موردی انجام می‌دهند. من امیدوارم این مشکلات حل شود. آنچه مسلم است در خصوص این موضوع ما از هیچ کاری کوتاهی نکردیم و هر آنچه باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم.

دوپینگ اسب‌ها هم در حال شیوع است. برای حل این معضل چه راهکارهایی دارید؟

متاسفانه این موضوع درست است و آمار دوپینگ اسب‌ها در استان گلستان به شدت بالا رفته. این مسئله هم به این خاطر است که کار اصولی در این استان انجام نمی‌شود. ما با مالک اسب‌ها روبرو نیستیم و تنها مربیان اسب‌ها را می‌شناسیم. نمونه خون اسب‌ها را می‌گیریم و هر اسبی که دوپینگ کرده باشد را اعلام می‌کنیم.


برچسب ها: مسعود خلیلی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *