تجهیزات کاهنده به نجات کم آبی آمدند/ فروش تجهیزات با اقساط ۲۴ ماهه

20:15 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۸۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب در استان اصفهان با اقساط ۲۴ ماهه بر روی قبوض آب آغاز شد و به گفته مسئولین با استفاده از این تجهیزات می‌توان حدود ۲۰ درصد از مصرف آب را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در شرایط بحرانی آب هر خانوار سهم به خصوصی در مدیریت مصرف آب را به عهده دارد که در این میان برای کاهش مصرف آب شرب در منازل، اماکن عمومی و همچنین ادارات اشاره ویژه‌ای به استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب شده است.

به گفته برخی از مسئولین استفاده از تجهیزات کاهنده حدود ۲۰ درصد از مصارف خانگی را کاهش می‌دهد و در شرایط بحرانی کم آبی می‌توان به واسطه آن  مصرف را مدیریت کرد و این در شهر‌های پر تنش می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف آب داشته باشد.

در این بین شهر‌های پر تنش در اولویت قرار دارد به طوریکه طرح توزیع لوازم کاهنده در استان اصفهان کلید خورد و مشترکان با تماس تلفنی با سامانه ۱۵۲۲ می‌توانند برای خرید این لوازم به صورت نقد یا اقساط ۲۴ ماهه بر روی قبوض خود هزینه این لوازم کاهنده را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که یکی از لوازم کاهنده سردوش ثابت است که استفاده از آن می‌تواند تا حدود ۵۰ درصد از مصرف را کاهش دهد و استفاده از آن توصیه شده است.

همچنین پرلاتور یکی دیگر از کاهنده‌های مصرف است که در قبال هزینه اندک برای خرید آن، کنترل جریان یکنواخت و ملایم آب، مخلوط کردن هوا با آب، کاهش مصرف انرژی برای تولید آب گرم و در مجموع صرفه جویی در مصرف آب را به همراه دارد.

گفتنی است در صورت تحقق کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آب با گسترش استفاده از این تجهیزات در دیگر استان‌های درگیر تنش آبی می‌توان مصرف را تا حد زیادی کنترل کرد و در این بحران کم آبی مرهمی برای منابع آبی بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *