دیدار دیپلمات‌های روسیه، چین و اروپا درباره توافقی جدید با ایران

9:54 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۷۹۳
یک روزنامه آلمانی مدعی شده که دیپلمات‌های روسیه، چین و سه کشور اروپایی در حال بحث و گفت‌وگو درباره توافق جدید با ایران هستند که بر اساس آن به ایران در قبال محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای کمک مالی ارائه دهند.

دیدار دیپلمات‌های روسیه، چین و اروپا درباره توافقی جدید با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ در مطلبی مدعی شده که دیپلمات‌های روسیه، چین و سه کشور اروپایی قصد دارند تا هفته آینده در وین دیدار کرده و درباره توافقی جدید با ایران مذاکره کنند.

به نوشته ولت آم زونتاگ، این توافق بر این اساس است که به ایران در ازای محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای کمک مالی ارائه شود.

این روزنامه آلمانی به نقل از منابع آگاه اتحادیه اروپا گزارش داد که مقامات روسیه، چین و سه کشور اروپایی هفته آینده در دیداری به ریاست «هلگا اشمیت» در وین شرکت می‌کنند تا درباره گام‌های بعدی پس از خروج 8 می آمریکا از توافق هسته‌ای گفتگو کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: دیپلمات‌های روسیه، چین و سه کشور اروپایی در این نشست شرکت می‌کنند اما آمریکا در این دیدار حضور نخواهد داشت و تاکنون حضور ایران در این نشست مشخص نشده است.

ولت آم زونتاگ به نقل از این مقام ارشد اتحادیه اروپا نوشت: ما مجبوریم از نام «توافق هسته‌ای وین» رهایی پیدا کنیم و عناصری به آن اضافه کنیم، تنها در این صورت است که ترامپ متقاعد به موافقت و لغو دوباره تحریم‌ها می‌شود.

وزارت خارجه آلمان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

این روزنامه آلمانی افزود: مقاماتی که به دنبال رویکردی جدید در قبال ایران هستند به این درک رسیده‌اند که تحت تحریم‌های جدید آمریکا فعالیت شرکت‌های اروپایی دشوار خواهد بود.

ولت آم زونتاگ در پایان نوشت: توافق جدید شامل میلیاردها دلار کمک به ایران است مشابه توافق اتحادیه اروپا با ترکیه که با ارائه میلیاردها دلار کمک مالی به این کشور برای جذب میلیون‌ها مهاجر و بستن مرزهای خود، به پایان دادن به بحران مهاجرت سال 2015 کمک کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *