رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مداخله عربستان و امارات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

8:53 - 30 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۷۶۱
روزنامه نیویورک‌تایمز طی گزارشی از روابط مخفیانه تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با فرستاده عربستان و امارات چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پرده برداشت.

مداخله عربستان و امارات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاش شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه نیویورک‌تایمز طی گزارشی از روابط مخفیانه تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با فرستاده عربستان و امارات چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پرده برداشت.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، چند ماه پیش از انتخابات سال 2016 «ترامپ جونیور» با «جورج نادر» دیدار کرده است.

جورج نادر در این دیدار به پسر ترامپ گفته است که ولیعهدهای عربستان سعودی و امارات مایلند تا برای پیروزی ترامپ در انتخابات به وی کمک کنند.

نیویورک تایمز گزارش داد که در این دیدار یک استراتژیست سیاسی صهیونیست به نام «جوئل زامل» نیز حضور داشته که شرکت وی برنامه‌ای برای جهت‌دهی به رسانه‌های اجتماعی در راستای تلاش برای پیروزی ترامپ در انتخابات جمع‌آوری کرده است.

این دیدار روز 3 آگوست سال 2016 در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته و «رابرت مولر»،بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا در حال حاضر در حال بررسی این دیدار است.

وکیل جورج نادر به نیویورک تایمز گفته است که نادر در حال همکاری کامل با رابرت مولر است و به این همکاری ادامه خواهد داد.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد: اینکه طرح پیشنهادی اجرایی شده یا خیر و همچنین جزئیات اینکه این طرح به سفارش چه کسی آماده شده، هنوز مورد مناقشه است اما به گفته یک منبع آگاه از این دیدار، پسر ارشد ترامپ نسبت به طرح مورد نظر ابراز تمایل کرده و پس از این پیشنهاد اولیه جورج نادر بلافاصله به عنوان یک متحد نزدیک از سوی تیم انتخاباتی ترامپ مورد استقبال قرار گرفته و بارها با جرد کوشنر و مایکل فلین دیدارهایی داشته است و وی به طور هم‌زمان در حال ارتقای طرحی محرمانه  برای  برای استفاده از پیمانکاران خصوصی برای بی‌ثبات کردن ایران بوده است.

نیویورک تایمز نوشت که این دیدار با هدف پیشنهاد کمک به تیم انتخاباتی ترامپ انجام شده و رابطه‌ای میان نزدیکان و اطرافیان ترامپ را شکل داده که در ماه‌های پس از آن تقویت شده و بر اساس گزارش منابع آگاه این رابطه تا پس از انتخابات و در طول یک سال حضور ترامپ در کاخ سفید نیز ادامه داشته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *