ثواب بسیار زیاد ختم قرآن در ماه مبارک رمضان/خواندن نماز روز سوم ماه مهمانی خدا سفارش شده است

13:00 - 29 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۴۹۸
کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از کارهای ارزشمند برای ماه مبارک رمضان، خواندن قرآن کریم و ختم کردن این کتاب الهی در ماه میهمانی خداوند است چرا که این عمل علاوه بر تأثیرات مثبت در زندگی دنیوی فرد دارد.
سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص اعمال روز سوم ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه میهمانی خداوند است و به دلیل باز بودن درهای آسمان، در این ماه خداوند بیش از سایر ماه‌ها به بندگانش توجه و عنایت دارد.
 
وی ادامه داد: برکت ماه مبارک رمضان به اندازه‌ای است که خداوند فرموده حتی اگر یک آیه از قرآن کریم را بخوانید، ثواب آن را هزاران برابر برایتان در نظر می‌گیریم.

ثواب بسیار زیاد ختم قرآن در ماه مبارک رمضان/خواندن نماز روز سوم ماه مهمانی خدا سفارش شده است
محمدی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب روزه‌دار نیز برای او به عنوان عملی ارزشمند در نظر گرفته می‌شود و فرد روزه‌دار با خوابیدن نیز، عملی مثبت و نیکو در کارنامه اعمال خود ثبت می‌کند.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: برای سومین شب از ماه مبارک رمضان خواندن یک نماز مورد سفارش قرار گرفته که در این نماز ده رکعتی، در هر رکعت سوره حمد همراه با ۵۰ مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود.
 
این کارشناس مذهبی توضیح داد: با توجه به اینکه هر یک از روزهای ماه مبارک رمضان دعای مخصوص به خود را دارد، در روز سوم ماه میهمانی خداوند خواندن این دعا مورد تأکید قرار گرفته است: 
 
" اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ و التّنَبیهَ و باعِدْنی فیهِ من السّفاهة و التّمْویهِ و اجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ "
 
" خدایا روزی کن مرا در آن روز هوش و خودآگاهی را و دور بدار در آن روز از نادانی و گمراهی و قرار بده مرا بهره و فایده از هر چیزی که فرود آوردی در آن به بخشش خودت، ای بخشنده‌ترین بخشندگان ".

ثواب بسیار زیاد ختم قرآن در ماه مبارک رمضان/خواندن نماز روز سوم ماه مهمانی خدا سفارش شده است
وی یادآور شد: براساس آنچه که از ابن عباس روایت کرده‌اند، حضرت رسول اکرم (ص) برای روزه هر روز ماه مبارک رمضان فضیلت بسیاری را ذکر کرده‌اند و همچنین برای هر روز دعای مخصوصی با فضیلت و ثواب بسیار بیان شده است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ارزشمند برای ماه مبارک رمضان، خواندن قرآن کریم و ختم کردن این کتاب الهی در ماه میهمانی خداوند است چرا که این عمل علاوه بر تأثیرات مثبت در زندگی دنیوی فرد، در زندگی اخروی او نیز تأثیرات مطلوبی بر جای می‌گذارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *