رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصر انتقال سفارت کشورهای خارجی به بیت المقدس را محکوم کرد

3:08 - 28 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۲۰۲۹۴
وزیر امور خارجه مصر: قدس سرزمینی است که تحت اشغالگری قرار گرفته و این اشغالگری هیچ مشروعیتی ندارد.

مصر انتقال سفارت کشورهای خارجی به بیت المقدس را محکوم کردبه گزارش گروه بین الملل ، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در نشست اتحادیه عرب در قاهره ضمن محکوم کردن انتقال سفارت کشورهای خارجی به بیت المقدس، گفت: ملت فلسطین تحت اشغالگری قرار گرفته است و حق مشروع و اخلاقی و قانونی خود را در مخالفت با این اشغالگری دنبال می کند و بر حق خود در برخورداری از آزادی، کرامت و دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید دارد.

شکری در ادامه افزود:‌ اینها حقایقی ثابت هستند و هیچ تصمیم یکجانبه یا اقدام باطلی با هدف ایجاد یک واقعیت جدید اجباری نمی تواند واقعیت ها را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه مصر تأکید کرد: پیش از این بارها بر موضع واضح و غیر قابل تغییر در خصوص عربی بودن قدس و اینکه قدس سرزمینی است که تحت اشغالگری قرار گرفته و این اشغالگری هیچ مشروعیتی ندارد تأکید کردیم و هر اقدامی که بر پایه این اشغالگری بنا شود باطل است.

وی افزود:‌ انتقال هر سفارتخانه ای به بیت المقدس اقدامی باطل خواهد بود و در قانون بین الملل جایی نخواهد داشت و حق قانونی برای دولت اشغالگر ایجاد نخواهد کرد. این اقدام طبیعتاً حق اصیل و غیر قابل تغییر ملت فلسطین در سرزمینشان را ساقط نخواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *