افزایش ۹۵ درصدی تماس شهروندان تهرانی با سامانه ۱۱۰

10:44 - 26 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۸۹۰
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی، رسالت تکریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و در سال گذشته تماس شروندان تهرانی با سامانه ۱۱۰ پلیس ۹۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹۵ درصدی تماس شهروندان تهرانی با سامانه ۱۱۰به گزارش  گروه جامعه ، سردار حمید هداوند گفت: از آنجا که در بروز حوادث اجتماعی یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت‌ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، تلفن ۱۱۰ است، شهروندان تهرانی در سال گذشته ۱۱ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۲۹۶ مرتبه با مرکز ۱۱۰ پایتخت تماس گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ هشت درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی، در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گفت: از این میان پنج میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۳۹ تماس عملیاتی شده و ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۹۱ مورد، شامل تماس‌های ارجاعی (دریافت اطلاعات و راهنمایی از پلیس) بوده است.

سردار هداوند ماموریت‌های غیر فوریتی پلیس ۱۱۰ را به سه بخش، حضور با زمان متناسب، بررسی عملیاتی و تماس‌های مشاوره و راهنمایی تقسیم بندی کرد و گفت: در تماس‌های غیرفوریتی نیازی به حضور فوری پلیس در صحنه نبوده و با ارائه مشاوره و راهنمایی لازم سیر مراحل اقدام برای مخاطب تشریح می‌شود. ­

وی در ادامه با بیان اینکه طبق آمار زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت ها‌ی ۱۱۰ زیر هفت دقیقه صورت گرفته است، گفت: از کل تماس‌های برقرار شده گزارش‌های مربوط با نزاع و درگیری و جرایم و تخلفات رانندگی به ترتیب با ۲۱ و ۲۳ درصد بیشترین تماس‌های شهروندان را شامل می‌شود که این موارد نیز نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سردار هداوند، راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد و افزود: این مورد نیز نسبت به سال قبل با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بوده که قابل توجه است.

جانشین رییس پلیس تهران بزرگ؛ در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس‌های مردمی با تلفن ۱۱۰ فاتب، این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملکرد مجموعه پلیس دانست و افزود: پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان به کار خواهد بست.

وی با اعلام اینکه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جامع‌ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه پلیسی است، گفت: سامانه ۱۱۰ اثار ارزشمندی در زمینه پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مقابله با جرائم از طریق حضور سریع پلیس در صحنه داشته است. ­

این مقام مسئول د، با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم گفت: حضور بموقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود و از سویی دیگر مردم نیز ناجا را پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلات شان می‌دانند که پلیس پایتخت آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان محترم تهرانی در حوزه مسایل انتظامی، ترافیکی و نظم و انضباط اجتماعی و طرح‌های امنیت محله محور را دارد.

سردار هداوند با بیان اینکه با هدف تسریع در روند رسیدگی به مشکلات مردمی و به منظور افزایش سرعت عمل پلیس و جلب رضایت شهروندان کارشناسان اپراتور‌های مرکز فوریت‌های ۱۱۰ افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر اپراتور‌های مستقر در سایت ۱۱۰ فاتب به صورت شبانه روز در سه نوبت کاری مشغول انجام وظیفه هستند و به ارائه خدمات انتظامی، مشاوره ایی، حقوقی و خانوادگی به شهروندان همت می‌گمارند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های محترم تهرانی خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *