دوتابعیتی بودن یا نبودن توفیق، ارتباطی به من ندارد/ سفر به چین برای حدادی تکراری شده است!

10:26 - 26 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۸۸۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: دوتابعیتی بودن یا نبودن توفیق در حوزه من نیست و تحقیقی هم در مورد آن نمی‌کنم چون ارتباطی به من ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، از زمانی که رامین طباطبایی ریاست فدراسیون بسکتبال را بر عهده گرفت انتظار می‌رفت حاشیه‌های این فدراسیون کمتر از قبل شود اما این حاشیه‌ها همچنان ادامه دارد. با این وجود نباید وی را به عنوان مقصر اصلی مشکلات بسکتبال ایران قلمداد کرد. با وی گفت‌وگویی در خصوص مشکلات و حاشیه‌های بسکتبال ایران انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی بسکتبال ایران چقدر شانس قهرمانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا دارد؟

به هر حال تیم ملی ببسکتبال ایران تیم بزرگی است و همیشه روی سکو بوده و این تیم را طوری آماده و مدیریت کرده ایم که بتواند در بازی‌های جاکارتا روی سکو برود و مقام بیاورد. بر همین اساس بازی های برون مرزی و تدارکات خوبی را برای تیم ملی در نظر گرفته‌ایم.

بازگشت برخی ستاره‌های پا به سن گذاشته به تیم ملی، بازگشت به عقب محسوب نمی‌شود؟

تیم ملی جای بهترین‌ها است و هر بازیکنی که از نظر فنی کیفیت بالایی داشته باشد مسلما انتخاب می‌شود. البته نسبت به دوره قبل تنها نیکخواه بهرامی به تیم اضافه شده است. با این حال نظر نهایی را کادر فنی می‌دهد.

نتایج تیم ملی بسکتبال در بازی‌های آسیایی، چقدر در ابقای کادر فنی این تیم تاثیرگذار است؟

کادر فنی تیم ملی بسکتبال تا بازی‌های جاکارتا تغییر نمی‌کند و قرارداد آنها هم تا همین بازی‌ها است. در خصوص این که قرارداد آنها تمدید شود یا خیر هم هنوز تصمیم‌گیری نکرده ایم.

رویکرد شما نسبت به جذب مربی خارجی چگونه است؟

باید دید مربی خارجی چه قدر می‌تواند به تیم ملی بزرگسالان کمک کند باید مربی صاحب سبک که بتواند چیزی به تیم اضافه کند و سطح بسکتبال ایران را بالا ببرد جذب کنیم. تا الان مربی‌های خارجی که به ایران آمدند به جز یکی دو مورد بقیه آنها کار‌آمد نبودند. ما باید از طریق آموزش سطح مربیان خودمان را بالا ببریم و این مسئله اهمیت بیشتری برای ما دارد.

حامد حدادی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که تیم ملی نباید در چین بازی‌های تدارکاتی انجام دهد. آیا این اظهارنظر، دخالت در تصمیمات کادر فنی و فدراسیون نیست؟

به هر حال حامد حدادی نظر شخصی خودش را داده، چون او در چین بازی کرده این طور تصور کرده که حضور در چین برایش تکراری است. به نظر من اردوهای برگزار شده به سود تیم ملی بوده و با نظر کادر فنی بازی‌هایی هم در نظر گرفته شده است. ما به جز اردوی چین اردوهای دیگری در نظر داریم.

اختلاف مالی که مهران حاتمی با فدراسیون بسکتبال داشت حل شد؟

من از امور مالی خواستم که اگر قراردادی وجود دارد بیاورند تا ما طبق آن به تعهدات‌مان عمل کنیم. تا الان که در این زمینه قراردادی پیدا نشده اما در 20 سال اخیر هیچ سرمربی ایرانی به جز چند مورد با فدراسیون قرارداد نداشته است.

صحبت‌هایی در خصوص دوتابعیتی بودن علی توفیق و همچنین این که گفته می‌شود شما مخالف حضور او در فدراسیون بسکتبال هستید مطرح شده است، این صحبت‌ها تا چه اندازه واقعیت دارد؟

اظهارنظر در خصوص دوتابعیتی بودن یا نبودن توفیق در حوزه  وظایف من نیست و و تحقیقی هم در مورد آن نمی‌کنم چون ارتباطی به من ندارد. در این زمینه ارگان‌های دیگر باید تصمیم بگیرند. توفیق تا الان خوب کار کرده‌ و تصمیمی برای تغییر او ندارم.

در خصوص حاشیه‌های اخیری که در بسکتبال بانوان ایجاد شده چه نظر دارید؟

فضا برای بسکتبال بانوان به تازگی باز شده و خیلی‌ها دوست دارند در این فضا کار کنند. در بسکتبال 3 نفره ما تجربه زیادی نداریم و حتی مربی برای بسکتبال 3 نفره هم نداشتیم . مربیان فعلی هم برای بسکتبال 5 نفره بوده‌اند. تغییر کادر فنی تیم 3 نفره بانوان هم  برای این بوده که مربیان جدید بتوانند در بسکتبال 3 نفره تاثیرگذار باشند. بنابراین کمیته فنی تصمیم گرفت که یک مربی جوان‌تر بیاوریم.

مشکل بدهی انباشته فدراسیون بسکتبال به کجا رسید؟

بدهی فدراسیون بسکتبال بین دو تا دو ونیم ملیارد است که 800 میلیون تومان آن مربوط به داوران است.این بدهی‌ها مربوط به دو سال گذشته است و ما تلاش کردیم با مدیریت اجازه ندهیم مسائل مالی روی برنامه‌های فدراسیون تاثیر منفی بگذارد . خوشبختاه تمام اردوها برگزار شده و از منابع مالی که داشتیم به خوبی استفاده کردیم. ضمن این که محل فدراسیون را به مجموعه ورزشی آزادی انتقال دادیم که این مسئله هم هزینه زیادی داشت اما به خاطر نزدیکی به اردوی تیم‌ها، آرامش کمیته‌ها و مدیریت بهترسالن‌ها ارزش این هزینه را داشت.

یکی از مهمترین چالش‌های فدراسیون بسکتبال، برگزاری لیگ است. چه تصمیماتی برای لیگ برتر بسکتبال دارید؟

آیین‌نامه لیگ در حال بررسی است و برای این کار از نظرات مدیران و مربیان استفاده می‌کنیم و تا دو هفته دیگر مشخص می‌شود که قرار است لیگ را چگونه برگزار خواهیم کرد. آنچه مسلم است علاوه بر لیگ برتر، سعی می‌کنیم لیگ‌های دسته اول و دسته دوم را هم برگزار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *