پوشش نا متعارف برای درآمد بیشتر/ کنسرت موسیقی یا سالن مد

14:00 - 26 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۸۴۰
کنسرت‌ها در سال‌های اخیر در نوع برگزاری با تفاوت‌های زیادی روبه رو شده اند به شکلی که بسیاری از خوانندگان هر یک سبکی را برای جلب توجه مخاطبان در ورود، شروع و در طول مدت اجرا به کار می گیرند و با آن شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر نسبت به گذشته روند رو به رشدی پیدا کرده است کنسرت‌های متعدد خوانندگان در عرصه موسیقی است که بالطبع نقش تهیه کنندگان در رشد این مساله بی تاثیر نبوده و نیست. در این گزارش به بررسی وضعیت کنسرتها و خوانندگان در اجرا پرداخته است.

***ظاهری عجیب برای کمی پول بیشتر 

کنسرت‌ها در سال‌های اخیر در نوع برگزاری با تفاوت‌های زیادی روبه رو شده اند به شکلی که بسیاری از خوانندگان هر یک سبکی را برای جلب توجه مخاطبان در ورود، شروع و در طول مدت اجرا به کار می گیرند و با آن شناخته می‌شوند.

این نوع اجراها آنچنان مرسوم شده است که تقریبا اکثریت کنسرت‌ها این رویه را پیش گرفته و به نوعی دست به خودنمایی برای جذب مخاطب می‌زنند.

پوشش نا متعارف برای درآمد بیشتر/ کنسرت موسیقی یا سالن مد
این پایان ماجرا نیست و در کنار این خودنمایی‌ها اقدامات دیگری نیز برای اجرای یک کنسرت توسط برخی خوانندگان انجام می‌شود از جمله پوشش‌های نا متعارف در کنار تغییرات در صورت و موها نمونه‌های دیگری از اقدامات خوانندگان برای جذب مخاطب است و عملا موسیقی به حاشیه رفته و اهمیتی ندارد.

در مسئله پوشش تنها نامتعارف بودن بسنده نشده است بلکه خوانندگان با مشورت طراحان لباس و طراحی کت‌ها و شنل های عجیب در جهت دیده شدن بهتر خود اقدام می‌کنند.

این در حالی است که اصلی ترین مخاطبان کنسرت ها و خوانندگان امروز را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و هرگونه رفتار و پوشش این خوانندگان در جامعه و کنسرتهایشان تاثیر مستقیم برروی این قشر از جامعه می گذارد.

***امید نعمتی: موسیقی سخیف و فکر نشده رواج یافته است

امید نعمتی در گفت و گو با درباره برگزاری کنسرت های سطحی و نوع پوشش برخی از خوانندگان گفت: پوشش متفاوت در همه کنسرت‌های دنیا رایج است ولی فکر می‌کنم باید پوشش و موزیک با هم متناسب باشند، اما این مدت عکس‌هایی از برخی کنسرت‌ها دیده‌ام که اجرا و پوشش خوانندگان، شکل تمسخر آمیزی پیدا کرده، آن هم به شکلی که نه پوشش و نه قطعه اجرایی با هم تناسبی ندارد و به هم نمی‌آیند. نمی دانم طراح لباس این خوانندگان در کنسرت‌ها کیست اما این شکل اشتباه است و آن طراح لباس و خواننده نیز اشتباه می‌کنند.

نعمتی درباره تاثیر پوشش خوانندگان و اجراها توضیح داد: قطعا پوشش و اجرای نامناسب بر روی مخاطب تاثیر دارد. مدتی است که رواج موسیقی سخیف و فکر نشده شکل گرفته است. نوع کار سطحی و فکر نشده در جزئیات یک قطعه اعم از طراحی صحنه، طراحی لباس و اجرای خوانندگان وجود دارد که برخی از آن‌ها واقعا فاجعه است. اجرای خوانندگان مانند فرد بی سوادی می‌ماند که از علم فیزیک چیزی نمی‌داند و ناگهان به کنفرانس فیزیک دعوت می‌شود تا سخنرانی کند. چنین بی سوادی در صحنه‌های کنسرت کشور عجیب و بی سابقه بوده است.

پوشش نا متعارف برای درآمد بیشتر/ کنسرت موسیقی یا سالن مد
***حمید غلامعلی: پوشش و اجراها باعث تغییر در شخصیت و متانت افراد

حمید غلامعلی دیگر خواننده موسیقی پاپ و خالق ترانه محبوب "غریبانه" با گلایه از وضعیت برگزاری کنسرت‌ها اظهار کرد: برایم عجیب است که برخی خوانندگان فعلی با وجود اجرای ضعیف به راحتی کنسرت برگزار می‌کنند. کنسرت‌هایی برگزار می‌شود که جدا از کیفیت ضعیف شعر و اجرای صحنه، خوانندگان با لباس‌های بسیار عجیب و غریب اجرا می‌کنند که برایم برگزاری چنین برنامه‌هایی سوال است. فضای اصلی موسیقی از رسالت اصلی خود و هنری بودنش فاصله گرفته و به زرق و برق تبدیل شده است. وضعیت به شکلی شده که آثار خارجی نسبت به آثار خوانندگان کشورمان بسیار متین‌تر است.

خواننده "غریبانه" به تاثیر این نوع موسیقی و اجراها در زندگی و شخصیت افراد اشاره و خاطرنشان کرد: همان گونه که موسیقی در ادبیات افراد تاثیر گذاشته است در رفتار و زندگی آنان نیز تاثیر می‌گذارد یعنی متانتی که افراد باید داشته باشند کم کم تحت تاثیر بسیاری از این مسائل به تدریج سَبُک شده و از بین می رود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *