اجرای ۳۵ برنامه عملیاتی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در سیستان و بلوچستان/ ارتقای اثر بخشی مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار

8:05 - 26 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۷۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از اجرای ۳۵ برنامه عملیاتی در سیستان و بلوچستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم خبرداد.

محمدعلی حمیدیان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ از اجرای ۳۵ برنامه عملیاتی در سیستان و بلوچستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم خبرداد.

وی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه خاص قوه قضاییه نیست و تمامی ادارت نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی باید در این زمینه تلاش کنند، زیرا این مهم عزمی همه جانبه می‌طلبد تا بتوانیم جامعه‌ای سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی با تاکید بر مشارکت و همکاری ادارات متولی در زمینه پیشیگیری از وقوع جرم در سال ۹۷ نیز گفت: تمامی مسئولان ادارات باید زمینه‌های وقوع جرم را شناسایی و خودشان جهت حل مشکلات تصمیم گیری کنند.

حمیدیان با اشاره به برنامه‌های مصوب این معاونت در راستای پیشگیری از وقوع جرم گفت: اطلاع‌رسانی و پوشش اقدامات و فعالیت‌های استان، ارتقای آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه، ارتقای آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین، انجام اقدامات و فعالیت‌های مصوب در سال ۹۷ و ارتقای آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مکتوب از عناوین مصوب برنامه‌های حوزه‌های روابط عمومی و اطلاع رسانی این معاونت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توانمند‌سازی و بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف نهاد‌های مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، مشارکت با سازمان‌های اجتماع محور در اجرای پروژه محله محور پیشگیری از خشونت، سازماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیده بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام و هدایت و راهبری بنیاد صیانت از نهاد خانواده با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی از برنامه‌های اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردم نهاد این معاونت خواهد بود.

حمیدیان در ادامه پیگیری شیوه نامه مرکز مشاروه، برگزاری ۱۵ کارگاه مهارت پیشگیری رشد مدار، برگزاری کارگاه پیشپیری رشد مدار ضمن خدمت فرهنگیان، کارگاه آموزش مهارت ویژه مهد کودک و پیش دبستانی، راه اندازی مرکز ملاقات فرزندان طلاق و استمرار در اجرای پروژه‌های مراقبت اجتماعی دانش آموزان را از  مهمترین برنامه‌های پیشگیری‌های فرهنگی، اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مصوب اداره پیشگیری‌های حقوقی- قضایی نیز گفت: اجرای طرح نحوه نظارت و بازرسی از بیمارستان‌ها و واحد‌های بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات حوزه پزشکی، مشارکت در اجرای طرح شناسایی و دستگیری محکومین، اجرای تکالیف مقرر در آیین نامه موضوع ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و الگوی وحدت رویه و ارتقای اثر بخشی مجازات‌های جایگزین، اجرایی شدن تفاهم نامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و اتاق اصناف ایران را از مهمترین برنامه این اداره در سال ۹۷ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *