ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری/ پنجشنبه آغاز ماه مبارک رمضان + فیلم

11:36 - 25 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۶۵۸
خبرگزاری میزان-عضو ستاد استهلال مقام معظم رهبری گفت: ۱۲۰گروه در روز چهارشنبه به استهلال ماه رمضان می پردازند و پیش بینی این است که ماه به صورت کامل رویت شود و اگر ذره ای گنگی در دیدن باشد خدمت مردم متعاقبا اعلام خواهد شد.

نشست خبری رویت هلال ماه مبارک رمضان صبح امروز ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا موحد‌نژاد عضو ستاد استهلال ماه رمضان با اشاره به اینکه کارشناسان ما در هلال ماه رمضان امسال مشکلی ندارند و چهارشنبه کاملاً هلال ماه قابل دیدن است گفت: ۱۲۰گروه در روز چهارشنبه به استهلال ماه رمضان می پردازند و پیش بینی این است که ماه به صورت کامل رویت شود و اگر ذره ای گنگی در دیدن باشد به خدمت مردم اعلام می شود.

وی افزود: حدود ۱۲۰گروه در ۲۹شعبان به استهلال ماه می پردازند و به سادگی هم ماه قابل رویت است و اگر هم ماه دیده نشود به مردم اطلاع می دهیم، اما در عربستان احتمالا فرادا را ماه رمضان خواهند داشت،‌ آنها نیز طبق تیم کارشناسی خود به استهلال می پردازند و هیچ کشوری بدون استهلال نیست.

عضو ستاد استهلال ماه رمضان تاکید کرد: اولین جایی که ماه امکان رویت دارد امشب در آمریکا جنوبی در اقیانوس آرام دیده می شود.

حجت الاسلام موحدی نژاد اذعان کرد: کار علمی که در ستاد استهلال انجام می شود در برخی کشورها به خصوص اسلامی به این شکل نیست، برخی کهکارشناس نیستند وقتی به استهلال می روند دچار توهم می شوند.

وی افزود: تمام گزارش های ما حتی باوجود اختلاف نظرها نیز به خدمت رهبری ارسال می شود تا ایشان نیز نظرات کارشناسی می دهند، برای نمونه دو نفرهلال را می بینید در این میان ما سوالات تخصصی خود را می پرسیم و گزارش را تکمیل می کنیم و چنانچه دو شاهد پاسخ یکسان ندهند گزارش تایید نمیشود.

عضو ستاد هلال ماه رمضان خاطرنشان کرد: اینکه یک نفر هلال را ببیند سریعاً گزارش می دهد ولی این نظر کارشناسی نیست و‌ در برخی کشورهای اسلامی نیزاین مشکل موجود است.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1626028_487.mp4']

 

ماه مبارک رمضان از پنجشنبه آغاز خواهد شد+ فیلم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *