برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

11:03 - 24 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۳۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به آثار زیانبار پدیده قاچاق کالا و ارز بر پیکره اقتصاد کشور، خواستار اهتمام ویژه مسئولین دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع مقابله با قاچاق سازمان یافته و برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شد.
برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشوربه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به آثار زیانبار پدیده قاچاق کالا و ارز بر پیکره اقتصاد کشور، خواستار اهتمام ویژه مسئولین دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع مقابله با قاچاق سازمان یافته و برخورد قانونی با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور شد.

این مقام قضایی در ادامه بر نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

وی گفت: بهبود وضعیت خدمت رسانی، تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی و بهره گیری از دادرسی الکترونیک به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطر نشان کرد:یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه ریزی به منظور کاهش زمان رسیدگی هاست که در همین راستا روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به روز می‌باشد و بسیاری از پرونده‌ها در همان ماه اول، پس از رسیدگی و صدور حکم به مختومه شدن می‌انجامند و در برخی از شعب نیز به لحاظ کثرت و پیچیدگی پرونده ها، لزوم احقاق حق و نیاز به تکمیل تحقیقات، زمان بیشتری به منظور رسیدگی مصروف می‌شود.

در ادامه این بازدید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تعدادی از مراجعین دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس گفتگو و پس از استماع مطالبات شهروندان، دستورات لازم را به منظور رسیدگی به مسائل مطرح شده صادر کرد.


وی همچنین ضمن دیدار با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، با اعلام رضایت از عملکرد این مجتمع، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند رسیدگی‌ها و رفاه حال مراجعین صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خطاب به دادستان و دیگر مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در خصوص ثبت پرونده‌های قضایی، خواستار برنامه ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و در ادامه بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.
 
شایان ذکر است در جریان این دیدار، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، گزارشی از آمار، عملکرد و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارائه کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *