نمایشگاه کتاب تهران سال آینده هم در مصلی تهران برپا می‌شود/صدور ۲۴۰ حکم و محرومیت برای ناشران و غرفه‌داران متخلف

9:00 - 24 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۲۶۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر امکاناتی برای محل دائمی نمایشگاه کتاب فراهم شود ما استقبال می‌کنیم اما من با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد و به همین خاطر نمایشگاه سال آینده نیز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

یحیی دهقانی معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص کلیت برگزاری سی و یکمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: برخلاف تصور ما که فکر می‌کردیم مشکلات فراوانی در قبال رفت و آمد و ترافیک داشته باشیم بسیار خوب و منظم برگزار شد. در مورد استقبال مردمی هم این دوره از نمایشگاه با افزایش 15 درصدی مخاطب روبرو بود.

نمایشگاه کتاب تهران سال آینده هم در مصلی تهران برگزار میشود/صدور 240 حکم برای متخفلان نمایشگاه کتاب تهران

وی درباره افزایش فروش ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران افزود: همانطور که آمارها موجود است این دوره از نمایشگاه کتاب با افزایش 20 درصدی در فروش روبرو بوده است. البته آماری که ما در اختیار داریم از دستگاه های الترونیکی فروش به دست آمده و درباره فروش نقدی آماری در دست نیست.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌ویکم را رضایت بخش خواند و ادامه داد: نمایشگاه امسال نسبت به سالیان گذشته با رضایت بیشتر ناشران روبرو بود. خوشبختانه مساله مسافت شهر آفتاب امسال به کلی از بین رفت و هم ناشران و هم مخاطبان به راحتی به نمایشگاه می رسیدند. از سویی دیگر در دوران برگزاری نمایشگاه شاهد بارش شدید باران های موسمی بودیم که به جز چند مورد محدود مشکل بزرگی در نمایشگاه به وجود نیامد و خسارت خاصی به غرفه داران وارد نشد.

وی درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده اضافه کرد: ما همواره آرزو داریم که نمایشگاه کتاب محل ثابتی داشته باشد. به همین خاطر به شهر آفتاب رفتیم چون می پنداشتیم آنجا محلی استاندارد و ثابت برای نمایشگاه کتاب خواهد بود اما متاسفانه نتایج عکس شد زیرا زیرساخت های شهر آفتاب هنوز کامل نشده و مسافت طولانی باعث نارضایتی خریدار و فروشنده شده بود.

نمایشگاه کتاب تهران سال آینده هم در مصلی تهران برگزار میشود/صدور 240 حکم برای متخفلان نمایشگاه کتاب تهران

دهقانی ادامه داد: سال گذشته هفتاد درصد ناشران زیر چادر اسکان داده شده بودند اما امسال شاهد بودیم که تنها سی درصد از ناشران زیر چادر بودند و اکثریت غرفه ها در اماکن مسقف تعبیه شده بود. از این نظر اگر امکاناتی برای محل دائمی نمایشگاه کتاب فراهم شود ما استقبال می‌کنیم اما من با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد و به همین خاطر نمایشگاه سال آینده نیز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دهقانی با اشاره به بروز برخی تخلفات در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب خاطرنشان کرد: درباره تخلفات این دوره از نمایشگاه ما در روزهای نخست شاهد تخلف در خرید و فروش بن کارت خرید کتاب بودیم که هر چه گذشت این تخلفات کمرنگ شد. به صورت کلی بیش از 400 مورد تخلف به شورای نظارت ارسال شد که برای نزدیک به 240 مورد حکم و محرومیت صادر شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *