رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 10 میلیون نفر در انتخابات عراق شرکت کردند/مشخص شدن فهرست‎های پیشتاز در برخی استان‎ها

10:41 - 23 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۱۰۱
کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه‌ای ضمن موفقیت‌آمیز خواندن روند انتخابات مجلس در این کشور، از حضور 44.5 درصدی واجدین شرایط در این انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،  کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه‌ای روند انتخابات در این کشور را موفقیت‌آمیز اعلام کرد.

«ریاض بدران» رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته است که میزان مشارکت در این انتخابات 44.52 درصد بوده و هنوز تعرفه‌های انتخاباتی برکی از مراکز اخذ رأی به کمیساریای عالی اننتخابات نرسیده است.

 

حضور بیش از 44 درصد از واجدین شرایط در انتخابات مجلس عراق

وی در بخش دیگر یگفته است از مجموع 24.5 میلیون نفری که حق رأی داشتند بیش از 10 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

بدران هرگونه تقلب در این انتخابات را بی‌اساس دانست.

آرایش ائتلاف‌های انتخاباتی در استان‌های مختلف عراق

رسانه‎های عراقی اعلام کردند که بنا بر اطلاعات مستند دریافتی از منابع آگاه، به نتایج رسمی و البته اولیه انتخابات پارلمانی عراق در شهر بغداد و شش استان این کشور دست یافته‎اند.

 

حضور بیش از 44 درصد از واجدین شرایط در انتخابات مجلس عراق

بر اساس این نتایج، در بخش غربی در منطقه "کرخ" به عنوان بخش غربی شهر بغداد به ترتیب ائتلاف های "فتح" به ریاست هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر، "دولت قانون" به ریاست نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، "نصر" به ریاست حیدر عبادی، نخست وزیر کنونی این کشور، "سائرون" به ریاست مقتدی صدر و "حکمه ملی" به ریاست عمار حکیم و در رصافه نیز که بخش شرقی این شهر است به ترتیب ائتلاف‏‎های سائرون، فتح، نصر، دولت قانون و حکمه ملی در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند.


حضور بیش از 44 درصد از واجدین شرایط در انتخابات مجلس عراق

در حالی که در استان بصره به ترتیب ائتلاف‎های فتح، نصر، دولت قانون، سائرون و حکمه ملی بیشترین آرا را به دست آوردند، بیشترین آرای استان واسط نیز به ترتیب به ائتلاف های سائرون، فتح، نصر، دولت قانون و حکمه ملی رسیده است.

این در حالی است که ترتیب ائتلاف های دارای بیشترین رای انتخابات پارلمانی عراق در استان بابل نیز فتح، سائرون، نصر، حکمه ملی و دولت قانون و در استان دیاله نیز نصر، سائرون، فتح، دولت قانون و حکمه ملی است.

همچنین در دو استان دیگر علاوه بر پنج ائتلاف مذکور دو ائتلاف دیگر نیز آرای زیادی به دست آورده‎اند جایی که در صلاح الدین پس از فتح و نصر، ائتلاف "قلعه توده های ملی" به ریاست احمد الجبوری قرار دارد و پس از آن نیز حکمه ملی، سائرون و دولت قانون چهارم تا ششم هستند و در ذی‌قار نیز پس از فتح، حکمه ملی، دولت قانون، سائرون و نصر، ائتلاف اراده به ریاست حنان فتلاوی در جایگاه ششم قرار گرفته است.

تازه ترین نتایج حکایت از پیشتازی ائتلاف العبادی دارد

نتایج اولیه نشان می‎دهد که فهرست ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی پیشتاز انتخابات پارلمانی در عراق است.

پس از فهرست النصر، فهرست ائتلاف السائرون به ریاست مقتدا صدر قرار دارد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *