تاثیر روزه داری بر دستگاه گوارش/سندرم روده تحریک پذیر زمینه ساز سرطان نیست

9:19 - 25 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۹۰۹۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره افرادی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند گفت: این افراد عموما از دردهای شکمی شکایت دارند از طبقه تحصیل کرده و دارای شغل و افراد حساس هستند که در اثر اضطراب های شغلی و استرس کاری دچار این مسئله می شوند

تاثیر روزه داری بر دستگاه گوارش/سندروم روده تحریک پذیر زمینه ساز بروز سرطان نیستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، اسحاق حسینی، فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با تاثیر روزه داری بر دستگاه گوارش بدن در سخنانی اظهار کرد: وظیفه عمده گوارش تامین کالری و انرژی برای انسان است و دستگاه گوارش در شبانه روز کار می کند.


وی با تاکید بر لزوم استراحت اندام و جوارح دستگاه گوارش، ادامه داد: لازم است اعضای مرتبط با دستگاه گوارش فرصتی برای استراحت داشته باشند و این بهترین فرصت ماه مبارک رمضان است چرا که تعداد وعده های غذایی تقلیل پیدا می کند و این دستگاه فرصتی برای کمتر شدن فعالیتهای خود می یابد.


عضودانشگاه علوم پزشکی تهران با توصیه به افراد در خصوص صرف سحری اذعان کرد: اشخاص حتما سحری بخورند و به علت اینکه زمانی که افراد روزه دار هستند طولانی است باید انرژی طول روز تامین شود.


سعی کنند مواد پرکالری در این وعده مصرف کنند. از زمان وعده افطار تا سحر آب فراوان خورده سبزی و مواد فیبر دار نظیر میوه صرف کنند نباید یکدفعه و به سرعت در وعده افطار غذا بخورند و میان وعده افطار و شام یک ساعت فاصله قرار دهند.


حسینی همچنین توصیه کرد افراد بعد از سحری بلافاصله استراحت نکنند و زمانی را بیدار باشند تا معده شان به علت حجم غذای وارده ترش نکند.


وی در پایان درباره افرادی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند گفت: این افراد عموما از دردهای شکمی شکایت دارند از طبقه تحصیل کرده و دارای شغل و افراد حساس هستند که در اثر اضطراب های شغلی و استرس کاری دچار این مسئله می شوند. گر چه مسائل ارثی در این زمینه بی تاثیر نیست اما نمی توان همه این مسئله را به زمینه ارثی نسبت داد. همچنین این مسئله زمینه ساز بروز بیماری های دیگر نظیر سرطان نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *