زنان نقش عمده‌ای در ادبیات انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده‌اند/انقلاب اسلامی در فضای مجازی پیروز شده است

3:40 - 24 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۸۹۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده مجموعه "راز رشید" گفت: خوشبختانه تاریخچه انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر نشان داده که زنان نقش عمده ای در ادبیات انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده اند. در هیچ دوره تاریخی در ادبیات ایران حضور زنان چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی همپا و هم رده دوران چهل سال انقلاب اسلامی ایران نبوده است.

محمدرضا سنگری نویسنده، شاعر و پژوهشگر انقلابی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص رواج استفاده از فضای مجازی در میان جوانان ایرانی گفت: برخی می گویند که فضای مجازی فضایی تاریک و سیاه است اما من معتقدم که انقلاب اسلامی ایران در زمینه فضای مجازی به شدت موفق بوده است.

وی در همین راستا ادامه داد: من امسال به صورت خوشه‌ای و تصادفی تعداد زیادی از پیامک های نوروزی در فضای مجازی را مورد ارزیابی قرار دادم و مشاهده کردم که بالای هشتاد درصد این پیامک‌ها دینی و وابسته به ارزشهای اسلام و انقلاب است. این یعنی ما یعنی فرهنگ انقلابی در عرصه فضای مجازی کار خودمان را کرده و موفق شده ایم.

انقلاب اسلامی در فضای مجازی کار خود را کرده است/حضور بی‌سابقه زنان در عرصه ادبیات پس از انقلاب/////////یکشنبه

نویسنده مجموعه "راز رشید" درباره برخی قضاوت‌ها در مورد فضای مجازی اضافه کرد: همواره در همه فضاها برخی عصیان گری و ناهنجاریها دیده می‌شود و گاهاً ما را به قضاوت و داوری نادرست در مورد این فضا می رساند. در صورتی که جوانان در چهل سال انقلاب نشان داده اند که همواره در اوج خطر بهترین واکنش‌ها را داشته و از فضای مجازی هم با گذر از موانع سربلند بیرون آمده اند.

وی حضور نسل جوان را در ادامه راه انقلاب حضوری پررنگ خواند و افزود: شاید برخی بگویند که مبالغه آمیز حرف می‌زنم اما من اعتقاد دارم که نسل جوان ما بسیار پرنگ و پرشور در عرصه انقلاب ظاهر شده و تاثیر عمده ای در ادامه راه انقلابیون داشته است.

انقلاب اسلامی در فضای مجازی کار خود را کرده است/حضور بی‌سابقه زنان در عرصه ادبیات پس از انقلاب/////////یکشنبه

این شاعر عاشورایی حضور زنان در ادبیات انقلاب را حضوری تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: خوشبختانه تاریخچه انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر نشان داده که زنان نقش عمده ای در ادبیات انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده اند. در هیچ دوره تاریخی در ادبیات ایران حضور زنان چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی همپا و هم‌رده دوران چهل سال انقلاب اسلامی ایران نبوده است.

وی درباره حضور مستمر زنان در ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: اگر نگاهی کوتاه بیندازیم به وضوح می‌بینیم که اکثریت خاطره نگاران دفاع مقدس ایران زنان هستند. همچنین در بخش شعر و داستان نیز زنان در دوران پس از انقلاب اسلامی رشد بسزایی داشته‌اند.

سنگری با اشاره به حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم در عرصه ادبیات خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در مورد تاثیر انقلاب در ادبیات ایران می توان ذکر کرد، حضور همه اقشار جامعه در ادبیات و نویسندگی است. به طوری که ما نویسندگان را از جامعه پزشکان، خانه داران، مهندسان و تمامی اقشار جامعه مشاهده می کنیم و این نشان می دهد که شعر و ادبیات در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران فراگیر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *