کشف تخلف تخلف 110 میلیون تومانی در نمایشگاه کتاب تهران/ارائه امکانات مناسب به مخاطبان کتاب در این دوره+عکس

23:15 - 20 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۸۲۱۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نهمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با استقبال بی سابقه مردمی طی روزهای برگزاری این دوره از نمایشگاه روبرو بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نهمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با استقبال بی سابقه مردمی طی روزهای برگزاری این دوره از نمایشگاه روبرو بود.

نمایشگاه بین المللی کتاب نهمین روز خود مصادف با آخرین پنجشنبه نمایشگاه را همراه با باران های موسمی پشت سر گذاشت اما این باران ها نتوانستند جلوی استقبال ویژه اهالی کتاب از بزرگترین رویداد ادبی کشور را بگیرند.

این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با مدیریت بهتری برگزار شده و اکثر قریب به اتفاق مخاطبان و اهالی کتاب معتقدند که نمایشگاه در حد توان امکانات مناسبی به مردم ارائه کرده است.

سرای اهل قلم مثل روزهای پیش به برگزاری نشست های ویژه و تخصصی در روز نهم پرداخت که از جمله آنها می توان به "ادبیات ایران در دوره قاجار"، "ضرورت ترجمه در حوزه انتقال دانش روز اقتصادی" و "رنسانس اقتصادی آلمان" اشاره کرد.

کشف تخلف تخلف 110 میلیون تومانی در نمایشگاه کتاب تهران+عکس
سرای اهل قلم  در بخش فرهیختگان نیز در این روز به برگزاری نشست‌هایی چون "آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی در ایران"، "بررسی مشترکات کتب ادیان توحیدی" و "سوژه‌یابی در تولید کتاب و روش‌های کشف موضوع اخلاق پژوهشگری" پرداخت.

"نقش ناشران در حل مسائل جهان اسلام" نیز عنوان نشستی بود که در سرای ملل واقع در سالن بین‌الملل نمایشگاه کتاب برگزار شد و مدعوینی از جمله محمد صالح الرصاع، المنصف الشبابی، سمیر المسعودی و حافظ بوجمیل همگی از ناشران عرب زبان، محمدباقر انصاری، رئیس موسسه بوستان کتاب و سرپرست اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حسن عبدی‌پور، رئیس اداره بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام عبدالهادی اشرفی، حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان و محمدجواد صاحبی داشت.

نشست ویژگی‌های مشترک نظام‌های آموزشی پنج کشور برتر در آزمون‌های بین‌المللی با سخنرانی مدیرعامل موسسه‌ کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی در سالن آموزشی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در این نشست که به ویژگی‌های نظام‌ آموزشی کشورهای سنگاپور، فنلاند، ژاپن، کانادا و چین مربوط بود؛ کاظم قلم‌چی با اشاره به عوامل تعیین کننده در آموزش این کشورها گفت: آموزش در این کشورها به مدل‌های مختلف اجرا می شود اما برخی ویژگی‌ها از همان کودکی تا پایان سن مشخص حضور در مدارس بطور دایم برنامه‌ریزی می‌شود.

همایون امیرزاده سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تخلف بزرگی که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اتفاق افتاده است گفت: ما متوجه شدیم شبه‌شبکه‌ای در نمایشگاه امسال وجود داشته که نسبت به نقد کردن بن‌های کتاب اقدام می‌کرده است. متاسفانه متوجه شدیم روز پنجم نمایشگاه از ساعت 8 شب تا 5 صبح در یک غرفه 9 متری نزدیک به 110 میلیون تومان بن کتاب نقد شده است. بیشتر این بن‌ها بن‌های دانشجویی بوده است.

وی ادامه داد: با این تخلف با قاطعیت عمل شد و طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با همکاران بانک شهر مقرر شده است کل سیستم بانکی نمایشگاه از ساعت 8 شب تا 10 صبح بسته باشد.
کشف تخلف تخلف 110 میلیون تومانی در نمایشگاه کتاب تهران+عکس

همایون امیرزاده اضافه کرد: امروز 4 غرفه‌ای را که باهم ارتباط شبکه‌ای داشتند به سرعت تعطیل کردیم و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یارانه‌هایی که محقق شده است، گفت: تاکنون در بخش دانشجویی 7 میلیارد تومان یارانه و در بخش موسسات نزدیک 3 میلیارد تومان یارانه محقق شده است.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "نه به کتاب نخواندن" از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *