مرگ ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی در یکسال گذشته / شهرستان های بویراحمد و دنا رکورددار حوادث رانندگی

11:32 - 18 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۷۸۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و وبویراحمد در یکسال گذشته ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این آمار در مقایسه با سال ۹۵ با ۱۶۸ مورد فوتی، افزایش ۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد.
مرگ ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی در یکسال گذشته / شهرستان های بویراحمد و دنا رکوردار حوادث رانندگیامینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۶، اظهارکرد: ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این آمار در مقایسه با سال ۹۵ با ۱۶۸ مورد فوتی، افزایش ۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

۶۲ درصد فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا

وی گفت: از این آمار شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۱۱۳ مورد بیشترین و گچساران ۴۰، کهگیلویه ۲۶ و بهمئی ۴ مورد کمترین آمار را به خود اختصاص دادند.

۷۰ درصد فوتی‌ها در مسیر‌های برون شهری

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: ۳۱ مورد از تصادفات درون شهری، ۱۲۹ مورد برون شهری و ۲۳ مورد جاده روستایی بوده است که از این تعداد ۵۰ نفر زن و ۱۳۳ نفر مرد بوده که ۱۰۷ نفر آن‌ها مجرد و ۷۶ نفر متاهل بوده اند.

آبان ماه در صدر ماه‌های پر حادثه

به گفته دکتر امینی بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه‌های آبان ۲۵، فروردین، شهریور و مهر با ۲۰ مورد بوده است.

آمار ۲۵ درصدی عابران و ۳۵ درصدی رانندگان

این مقام اجرایی دراستان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از تعداد ۱۸۳ نفر فوت سال ۹۶ در حوادث رانندگی، ۶۴ نفر راننده، ۴۶ نفر عابر و ۷۳ نفر سرنشین یا ترک وسیله ثبت شده است.

۶۴ درصد تصادفات در روز و ۳۰ درصد در شب اتفاق افتاده است

وی گفت:از این آمار ۱۱۷ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۵۴ مورد در شب و ۱۲ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

امینی اضافه کرد:۷۵ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است. ۴۶ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۴۳ مورد واژگونی،۱۳ مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط و نامعلوم بوده است.

۵۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد:۱۰۱ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده اند. تعداد ۷۰ نفر در بیمارستان و ۱۲ نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.

لازم بذکر است ۷۲ درصد از علت فوت‌ها در اثر صدمات متعدد و ۲۳ درصد علت فوت بر اثر ضربه مغزی و مابقی در اثر سوختگی و خونریزی بوده است.

امینی با اشاره به آمار مصدومین ناشی از تصادفات درسال ۹۶ که رقم پنج هزار و ۳۲ نفری را نشان می‌دهد، گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۳۵ نفر مرد و یکهزار و ۳۹۷ نفر زن بوده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ با آمار چهار هزارو ۳۹۵ نفر افزایش ۱۴.۵ درصدی داشته است.

گفتنی است بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۵ رتبه چهارم میزان مصدومین ناشی از حوادث رانندگی بر حسب جمعیت بوده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *