صلح در شبه‌ جزیره کره تنها با بهبود روابط آمریکا و کره شمالی امکان‌پذیر است

9:09 - 18 ارديبهشت 1397
کد خبر: ۴۱۷۷۸۱
رئیس جمهور کره جنوبی ضمن بیان این مطلب که صلح در شبه‌ جزیره کره تنها در صورت عادی شدن روابط کره شمالی و آمریکا امکان‌پذیر است گفت که ژاپن و کره شمالی نیز باید وارد مذاکره شوند.

صلح در شبه‌جزیره کره تنها با بهبود روابط آمریکا و کره شمالی امکان‌پذیر استبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن بیان این مطلب که صلح در شبه‌جزیره کره تنها در صورت عادی شدن روابط کره شمالی و آمریکا امکان‌پذیر است گفت که ژاپن و کره شمالی نیز باید وارد مذاکره شوند.

«مون جائه این» در مصاحبه با روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» گفته است: حل و فصل تنش در شبه‌جزیره کره و بهبود روابط دو کره تنها با خلع سلاح بنیادین هسته‌ای و پیشرفت در بهبود روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ میسر خواهد بود.

وی در ادامه همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات میان ژاپن و کره شمالی شد و گفت: من فکر می‌کنم گفتگو میان ژاپن و کره شمالی باید از سر گرفته شود و اگر روابط این دو کشور عادی‌سازی شود تأثیر زیادی بر صلح و امنیت در شمال شرق آسیا و شبه‌جزیره کره خواهد داشت.

مون جائه این ضمن بیان این مطلب که تصمیم کیم جونگ اون برای خلع سلاح هسته‌ای زمینه را برای نشست میان آمریکا و کره شمالی فراهم کرد افزود: باید منتظر بود و دید که آیا گام‌های مؤثری در مذاکرات میان دو کشور برداشته خواهد شد یا خیر.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *